Jag har använt Topo GPS för att exportera mitt GPS-spår på fjällkartan. Men tycker den verkar sakna en del. Visar ett exempel på en exporterad bild. Dels tycker jag spåret blir för brett. Dels hade det varit snyggt om det var halvtransparent så man kan se leden på kartan. Har ni hittat något sätt att göra det här bättre i Topo GPS, eller måste man hitta en annan app? Och ja, måste vara på mobilen då det görs i fält! Har Android, även om frugan har iOS ifall den enda lösningen skulle finnas där.
EDIT: När man frågar börjar man hitta själv. Man måste backa ur allt vad rutter heter i Topo Gps för att komma till relevanta inställningar. Där kan man ändra både bredd och transparens. Dock är det bara bredden som följer med i exporten. Så om någon fortfarande har bättre app, så hojta till.
EDIT: När man frågar börjar man hitta själv. Man måste backa ur allt vad rutter heter i Topo Gps för att komma till relevanta inställningar. Där kan man ändra både bredd och transparens. Dock är det bara bredden som följer med i exporten. Så om någon fortfarande har bättre app, så hojta till.
Senast ändrad: