Annan användning av isyxfästena

Isyxfästen finns ju på var och varannan ryggsäck idag. Men det är ju trotsallt en mindre tid av ryggsäcksanvändningen då åtminstone jag släpar på sådana. Men fästena (åtminstone de nedre slingorna) sitter ju där för jämnan. Vad använder ni dem till när ni inte har just isyxor i dem?

En lista på mina användningsområden:
- Hållare för avbärarbältet när det inte används.
- Fästpunkt för grenrem vid långfärdsskridsoåkning.

Det är en kort lista som borde kunna bli längre?

Hälsningar

Tommy

Är de starka kan man ju dra pulka i dem...

Fästa innebandy klubban när man springer till träningen...

avslutad210712

Gäst
Vedyxan såklart :)

Fiskespöt och innebandyklubban är väl andra tänkbara kandidater men de bär jag oftast så korta sträckor att jag hellre håller dem i handen.

Re: Re: PET-flaska

Nordesjö; sa:
Hur fäster du flaskan i isyxefästet? Ser det inte riktigt framför mig...

På min gamla Fjällrävensäck var fästena tillräckligt långa för att nå runt hela flaskan.
Visst går det att fästa den som på bilden nedan, men jag skulle inte tro att den sitter kvar om den är full.

/Ulf

pet.jpg

Re: Re: Re: PET-flaska

Wolf25; sa:
Nordesjö; sa:
Hur fäster du flaskan i isyxefästet? Ser det inte riktigt framför mig...

På min gamla Fjällrävensäck var fästena tillräckligt långa för att nå runt hela flaskan.
Visst går det att fästa den som på bilden nedan, men jag skulle inte tro att den sitter kvar om den är full.

Ah - nu är jag med!
Jag försökte föreställa mig en infästning i själva nedre öglan, och det gick inte riktigt :)

Själv har jag använt mina isyxefästen som offer till lättviktsguden...

...offer till lättviktsguden

....offer till lättviktsguden var humor. Alla har skrattat åt mig genom åren för den avsågade tandborsten och miniatyrvispen. Själv har jag så gammal säck att man kör isyxan i bälgen bakom ytterfickan.

Go tur!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg