-
Om "Fritt Forum"
Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.
OBS!
Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Anna Lindh
- Trådstartare -Patric-
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Fruktansvärt
Fruktansvärt tragiskt. Mina tankar går till hennes familj.
Vill också uppmana alla att som en manifestation för demokratin gå och rösta på söndag.
Anders
Fruktansvärt tragiskt. Mina tankar går till hennes familj.
Vill också uppmana alla att som en manifestation för demokratin gå och rösta på söndag.
Anders
Det är verkligen ett attentat mot vårt öppna samhälle.
Jag vill inte skylla på Säpo - jag VILL att en svensk utrikesminister ska kunna handla kläder på NK mitt i en valrörelse. Jag vill att det ska vara så.
I somras satt jag bredvid justitieministern Bodström med familj på färjan till Gotland. En helt vanlig barnfamilj på helt vanlig semester. Så ska det vara.
Jag vill inte skylla på Säpo - jag VILL att en svensk utrikesminister ska kunna handla kläder på NK mitt i en valrörelse. Jag vill att det ska vara så.
I somras satt jag bredvid justitieministern Bodström med familj på färjan till Gotland. En helt vanlig barnfamilj på helt vanlig semester. Så ska det vara.
Anna Lindh är bara ett av offren för våldet av idag. vad är det som gör henne så speciell????
Är inte femåringen i Arvika värd att minnas och sörja eller Nathalie i Sundsvall
Det är synd om Lindhs familj men det är dags att politerkan vaknar och ser vad som händer i vårt land och i världen det är bara synd att det ska behöva att gå så långt
Är inte femåringen i Arvika värd att minnas och sörja eller Nathalie i Sundsvall
Det är synd om Lindhs familj men det är dags att politerkan vaknar och ser vad som händer i vårt land och i världen det är bara synd att det ska behöva att gå så långt
Nordesjo; sa:Det är verkligen ett attentat mot vårt öppna samhälle.
Håller fullständigt med, och vill även uppmana alla som kan att gå och rösta på söndag, om inte annat så för att hedra Anna Lindh samt hennes familj.
Aardwolf; sa:Anna Lindh är bara ett av offren för våldet av idag. vad är det som gör henne så speciell????
Det är att hon är en folkvald politiker och att man rubbar hela det demokratiska systemet om man attackerar de folkvalda beroende på deras arbete. Är det frågan om ett slumpmässigt brott kan man jämställa det med liknande brott.
I annat fall är det ett hot mot alla andra politiker som kanske tvingar dem att aleniera sig mer med folket. Vidare kan det sträcka sig till parkeringsvakter, krogvärdar, P-lisor och andra tjänsteutövare som är helt vanliga personer på fritiden.
Det är just attacken på en person för dess tjänsteutövande eller åsikter jag tycker är extra obehaglig. I en fungerande demokrati är protestaktioner och ifrågasättande en sund del. Mord är det aldrig. Speciellt inte när offret inte är målet i sig utan dess åsikter eller arbete.
Aardwolf; sa:Är inte femåringen i Arvika värd att minnas och sörja eller Nathalie i Sundsvall
Naturligtvis är de lika värda att minnas och det förstår du också liksom alla andra.
Jag är inte så jäkla vältalig men jag förstår ärligt talat inte ditt ifrågasättande utan tycker snarare att det är nedsättande. Varför jämför du?
Ingen annan i tråden har gjort det.
Aardwolf; sa:Är inte femåringen i Arvika värd att minnas och sörja eller Nathalie i Sundsvall
Eller alla de andra som dött de senaste dagarna? Varför nämner du inte dem, utan bara sådana du läst om i kvällspressen?
Det finns inget objektivt sörjande. Du skulle förmodligen tycka att det var allvarligare om någon i din familj mördades än att en liten pojke dog i Kongo.
Så funkar det. Att låtsas som något annat är att vara blind.
Alla människor har samma grundläggande värde, men för var och en är var och en värda olika mycket.
Anna Lindh påverkade mångas vardag, och många hyste stora förhoppnigar om hennes framtid. Därför påverkas vi av mordet på henne.
vad trött jag blir
Ganske intressant att ingen började jämföra när Göran Kropp gick bort... Då var det ingen som jämförde värdet av förlusten. Men när en av Sveriges mest aktade politiker någonsin brutalt mördas så måste folk tala om att det minsan finns andra som råkat illa ut.. Varför jämföra?
Ganske intressant att ingen började jämföra när Göran Kropp gick bort... Då var det ingen som jämförde värdet av förlusten. Men när en av Sveriges mest aktade politiker någonsin brutalt mördas så måste folk tala om att det minsan finns andra som råkat illa ut.. Varför jämföra?
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg