Ama Dablam

Halloj!

Finns det någon schysst litteratur att läsa om klättring av detta fantastiska berg? Är ju oftast lite dåligt med de berg som inte är 8000.

/Johan

Någon som vet vad det kostar att köpa ett climbing permit för Ama Dablam? Alltså bara tillståndet ingen fullständig resa.
Någon som har kolla på förhållandena i år?

Har börjat planeringen för ett eventuellt försök nästa höst. Så all info är mycket intressant.

/Johan

Någon som vet vad det kostar att köpa ett climbing permit för Ama Dablam? Alltså bara tillståndet ingen fullständig resa.
Någon som har kolla på förhållandena i år?

Har börjat planeringen för ett eventuellt försök nästa höst. Så all info är mycket intressant.

/Johan

Jag kan ta reda pa forhallandena och peak fee for de host expeditionerna men det ar inget du har nytta av om ett ar. Jag haller sjalv pa att fixa ett permit just nu. Ge mig nagon dag

Hittade denna länk angående priser på klättertilsltånd för nepal. Någon som vet om den fortfarande gäller?

http://nepal-expeditions.com/peak_permit_fees.htm

Kollat lite mer om normalrutten på Ama Dablam. Vad jag kan se är det klättringen upp på yellow tower, innan C2, som verkar vara det som är tekniskt svårast. Med hänssyn taget på att is, snö och väder kan ställa till det på andra delar av berget. Vad anser ni om det? Vilken svensk grad skulle den kunna ha?

/Johan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tovalova Ama-Dablam Alpin / Bigwall 0
Corax Ama Dablam Alpin / Bigwall 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg