jag ska ut på en längre cykeltur med start i början av september. först söderut genom europa och sedan förhoppningsvis österut mot asien. kommer vara ute länge och stöta på olika typer av väder och även om jag ska försöka undvika extremt låga temperaturer är det ju alltid skönt att vara förberedd. har även en ganska tight budget och har kollat på itab:s grejer som de flesta här verkar tycka vara prisvärda.
jag kommer ha med ull-underställ, ett tunt fleece-ställ samt itab:s packaway-ställ. funderade även på ett skal-ställ typ tp-tech 15000 men funderar på att komplettera packaway-stället med en tjockare fleece typ softshell. detta borde bli ganska flexibelt genom att kombinera underställen med softshell-jackan och komplettera med packaway vid vind och regn. tptech 15000 väger ju en hel del och tar plats.
synpunkter på detta..?
jag kommer ha med ull-underställ, ett tunt fleece-ställ samt itab:s packaway-ställ. funderade även på ett skal-ställ typ tp-tech 15000 men funderar på att komplettera packaway-stället med en tjockare fleece typ softshell. detta borde bli ganska flexibelt genom att kombinera underställen med softshell-jackan och komplettera med packaway vid vind och regn. tptech 15000 väger ju en hel del och tar plats.
synpunkter på detta..?