Alpina Kungsleden

Hejsan!!

Idag när jag kom hem låg tidningen turist i brevlådan, vilket innebar att middagen blev lite uppskjuten.. ;-)
En underbart härlig artikel med titeln Alpina Kungsleden lockade min uppmärksamhet, och du som inte sett den, försök få tag på den!! (tidning nr 5 i år)
Jag blir helt uppslukad av bilderna, och vill genast ut på skidorna! Snön glittrar i strålande solsken och rödbrusiga ansikten, snötäckta stugor och hiskeligga branter ger mig en pirrande känsla i magen. En längtan som känns ända ner i tåspetsarna!!!

Detta är kanske inte någon fråga, men härliga känslor måste få uttryckas nånstans, även den tid på året då det inte finns snö!!!

Fler som längtar?!?!?!

//sara

Jag fick den igår!

Håller med, helt klart sköna bilder.

Sist jag var på toppen av Keb var där dock inte lika trevligt. Men nästa gång då ska det bli sol...

Är det någon som testat sluttningarna ifrån toppen av Abiskos linbana? 500 fallhöjdsmetrar är ju inte dåligt för att vara Sverige... Och Fjällstationen ska vara ganska bra vad jag förstår?

Först i januari får jag böja på knäna i säsongens första telissvängar.

Tills dess får man gå i butikerna och kolla på grejor, och surfa här förståss!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alpina skidor som telisar :( ? Telemark 13

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg