• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Alperna v26/27?

Under v 25 kommer jag gå klippkurs i Sormiou med UCPA. Under de kommande två veckorna vill jag hinna med lite paddling i medelhavet och något/några berg i Alperna innan bilen vänder norrut.

"Tyvärr" har mitt vanliga klättersällskap högre planer i år. Så jag behöver en repkamrat eller hänga med ett gäng med en plats till. Mina planer är ganska öppna. Har funderat på Grossglockner (högsta i Österike m lång scrambling) eller topparna runt Mte Rosa med Dufourspitze (högst i Schweiz). Men jag är synnerligen flexibel.

Har klättrat mer frekvent ett par år. Inomhus, utomhus, is och Alperna. Gjort 8 st 4000+toppar utan guide, inkl. Castor, Pollux, Tacul och Mt Blanc. Dvs upp till PD+. Målet med klippkursen är att få bättre teknik för AD. Kör gärna så alpint jag klarar (tält, egen mat, självständigt) men använder fasta rep där de finns. Men det går alltid att komma överens om nivå. Jag är inte fanatiker.

Intresserad? Skicka ett mail så hinner vi med lite klättring till våren.

MVH
Anders V

Kanske skall förtydliga. Jag söker inte nån att hänga med på hela resan (om man inte vill alltså) utan just för klättringen i Alperna.

/Anders

Hej!
Verkar som att jag ska va i alperna hela sommarn och kan absolut tänka mig att klättra nån tur. Tyvärr vet jag inte riktigt hur planeringen ser ut tills des men återkom gärna fram tills dess så får vi se!

Mvh
/isaac

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg