Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
finns det nån stans vart jag kan köpa kläder och annan utrustning för uteliv så som sovsäck billigare, 1000 för en jacka vill jag inte betala, är jag den enda här som inte har obegränsade ekonomiska resurser?
dessa brukar har prylar med lägre priser. om du vill ha billigare än så, så blir det nog svårt med nya grejjer. Överskottlagret eller någon affär för gamla militärprylar. Färgerna bör vara ganska begränsade och mest inriktat på vårens gröna färg
Gör som jag. Sy grejorna själv. Det blir klart billigast och dessutom kan du få det precis som du själv vill. Apropå jackor så rear Pennine(http://www.pennineoutdoor.co.uk/) just nu trelagers laminat(typ gore-tex) för £8.50(ca 100 metern. Man syr alltså en jacka för under 400:-.
...att testa att sy själv. En anorak borde man ju kunna tråckla ihop. Vet du var man kan få tag i mönster (heter det väl)? Vet du om något lämpligt bomullstyg?
/RAg