allt i allosäck ca 35l??

Har sonderat marknaden efter ngt mindre ryggsäckar. Ska ha den till klättring/dagligdags. Har hittat följande intressanta säckar.

Berghaus Munro 35l 1045:-
Haglöfs victor 35l 895:-
Klättermusen ratatosk 30l 1200:-
Klättermusen gugner kev 40/50l 2100:-/2300:-
Sacci backpack 4120 50l 1145:-
Norröna Combat pack 35 l 1450:-
Norröna Besshö 40l ? (ngn som vet pris?)

känns som om 30 liter blir lite lite. men att 50 liter kanske blir lite stort? ..ngn som har synpunkter på storlek , märke? .....

MvH

Mikael

Mer Sacci...

Av de säckar du nämner är nog alla av ungefär lika bra kvalite. Klättermusen Gungner är nog bäst ur bärsynpunkt (kan ta riktigt tunga bördor). Munron är stabil pga invändig ram men inte lika bra att fästa prylar på som Saccis senaste, stridssäck 2000.

Annars har jag en Backpack till salu (riktigt billigt). Kontakta mig via @mail om du skulle vara intresserad av den.

/J.

Arc´teryx

Om du har tid att sondera lite till så kolla in Arc´teryx.
Deras modeller är mycket funktionella och sitter som gjutna på ryggen. Den enda nackdelen är att de tillhör den övre sektionen av prislistan(>2000 pix).

De flesta modellerna (om inte alla) finns att beskåda och köpa på
http://www.sasquatch.se/

Med vänlig hälsning: Henrik

Min Norröna Combat Pack säljer jag...

...ALDRIG!!!! Den är urskön. En riktig slitvarg för allehanda behov. Den har gott om fästpunkter och genomtänkt konstruktion. Locket kan inte höjas i framkant, men å andra sidan är det färre detaljer som kan krångla. Det är en relativt ren säck med många möjligheter.

Anders V

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg