Allroundjacka

Jag är ute efter en jacka som jag både kan använda till skidåkning, bergsklättring och rena bestigningar vid sträng kyla och hård blåst. Jag har funderat på Klättermusens Bifrostjacka. Är det någon som har synpunkter på denna eller förslag på andra jackor som skulle fungera bra som allroundjacka.
Bifrosten är lite dyr och alternativen är rena rama djungeln av olika jackor.
Tacksam för svar.

/Magnus

Bifrost gillas!

Har en Bifrost sedan ett par år och använder den i stort sett dagligen under höst/vinter/vår (mycket hundpromenader). Har också använt den under vinterturer på skidor och jag gillar den skarpt. Prasslar inte så förbannat som många andra G-texjackor, kanske är aningen tjockare tyg men jag gillar det.

Huvan sitter suveränt och det är roligt att ha en jacka som inte flyger upp i midjan så fort man rör på ärmarna. Sitter som gjuten!!!
Den är ju också midjekort vilket teoretiskt gör att man kan ha en sittsele på sig utan att det blir så bylsigt vid midjan, men jag har aldrig provat.

Enda minuset är att insidan är väldigt känslig för kardborreband så undvik att ha kardborrestängning på byxfixkorna (Gäller väl iofs nästan alla membranjackor). De flesta selar har ju också någon typ av kardborreband så där finns det ev. ett problem.

Jag tror också att det finns några Bifrostinlägg tidigare i klädforumet, (känns som jag skrivit det här förr...)

Skriv gärna vad valet föll på!
/H

TNF

De rear The NOrth Face Kincahtna Jacket (förra årets modell) på Sportsnet.se
Det är en bra och allround jacka, dessutom till rätt pris..

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Millow Allroundjacka Kläder 8
JensE Allroundjacka/skaljacka Kläder 1
minilove Haglöfs Helium bra allroundjacka? Kläder 29

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg