Jag har börjat jobba med ett turismprojekt där GPS ska utgöra en del. Linjer och punkter läggs in som sen ska kunna föras över till GPS-er av vitt skilda fabrikat. Tanken är att det ska funka i besökares egna GPS-er (handhållna, mobiltelefoner och PDA-er), både för nedladdning på minneskort och direkt överföring (för de som saknar minneskort).
Därför behövs ett format som är allmängiltigt - antar jag? Eller finns det kanske inte något sådant allmänt format? Det jag tänkte på var enkla txt-filer med datan strukturerad på ett allmängiltigt vis.
Alternativt, finns det programvara (PC) som är såpass bred att den hanterar förekommande format, eller får man ha ett flertal program?
Förhandstack för alla tips och åsikter!
Därför behövs ett format som är allmängiltigt - antar jag? Eller finns det kanske inte något sådant allmänt format? Det jag tänkte på var enkla txt-filer med datan strukturerad på ett allmängiltigt vis.
Alternativt, finns det programvara (PC) som är såpass bred att den hanterar förekommande format, eller får man ha ett flertal program?
Förhandstack för alla tips och åsikter!