Varför simplaste cykeln åt frun?
Ursäkta att jag kidnappar tråden, men....
Thorn; sa:
...
Ny har han tagit fram en modell, "Sherpa" där ramen är ihopsvettsad i Taiwan för att få ner prislappen på cykeln. Priset ligger lite över 9000 kr.
...
Funderar själv på att köpa den modellen till min fru då man kan få en ram som passar en småväxt person med ett kort topprör som ger en bekväm sittställning.Den ger även för småväxta möjlighet till att stå över cykeln med tillräckligt avstånd mellan gren och topprör.
Min egen erfarenhet av honom är att jag köpt en Nomad + en Audax 853. Har även köpt tandemhjul av honom och allt har fungerat perfekt. Min erfarenhet av hjulen är att man får bekymmersfria hjul, något jag verkligen gillar.
Har jag förstått det rätt:
Du har TVÅ cyklar från Thorn för tillsammans en bra bit över 20000:- och först nu tycker du att det finns en såpass billig modell så att din fru kan få EN också?
Borde ni inte göra tvärtom:
Den mindre och svagare person skall ha den lättaste och mest lättrullade cykeln.
Vad väger du?
Vilken storlek på cykel har du?
Skall din fru ha en liten och lätt cykel från Thorn så är väl Cyclosportifen som skulle passa bäst.
http://www.sjscycles.com/thorn/700solobrochure/cyclo.asp
För att bli idealisk för en liten och lätt person så bör den förstås uppgraderas med lätta komponenter, tex DA/Ult, och med bättre och lättare hjul och däck än de som Thorn säljer.
Att det inte går att ta så mycket packning på Cyclosportifen är också bara en fördel:
Du får lasta det mesta av din frus packning på din cykel.
Om din fru har den lättaste cykeln och den minsta/lättaste packning så är chansen störst för att ni skall få en trivsam cykling tillsammans.
Eller vill du inte att din fru skall tycka om att cykla?
Blir det för dyrt tycker du?
Enkelt sälj dina dyra cyklar och köp EN Sherpa åt dig samtidigt som ni köper Cyclosportifen åt din fru.
Hur vanligt är det här?
Hur många andra som läser detta känner igen sig:
Den mindre och lättare cyklisten(frun), i ett par, har den tyngre och trögare cykeln?
Varför då?
Vill inte ni heller att era fruar skall tycka om att cykla?
/Håkan