Aliens

Har tänkt köpa Aliens kamsäkring. Nån som vet vilka storlekar man ska satsa på? Hade väl tänkt mig 5 st

Kolla först upp vilka du kan få tag på och fundera sedan över vilka av dom du vill ha. Jag har själv letat förgäves efter vissa storlekar en längre tid.

Aliens är helt suveräna kamsäkringar kan verkligen rekommendera dig att investera i följande storlekar;

Svart
Blå
Grön
Gul
Grå
Röd
Orange

Det blir visserligen sju stycken, men ett helt outstanding set är det! Dubbla upp på alla utom möjligen Svart och Blå.

(har klättrat med CCH Aliens sedan 1996 och äger för närvarande minst 30 st...)

PEACE!

Beroende på vad du klättrar

Hej!

Jag har en förkärlek till tunna fingersprickor. Då är den blågröna ett ess i rockärmen.

Lycka till!

/Örjan

Nån som vet vilka storlekar man ska satsa på?
Själv har jag blå/grön hybriden, grön, gul och röd.
Det finns visst en ny storlek grå (7/8 inch) som är mellan gul och röd men jag har inte hittat någon som har den, verken här eller i utlandet. De som är större än röd är onödiga tycker jag. Då köper jag hellre BD Camalots.

Kolla först upp vilka du kan få tag på och fundera sedan över vilka av dom du vill ha. Jag har själv letat förgäves efter vissa storlekar en längre tid.
Adventura (Tierra butiken) i Stockholm har gröna, gula, röda och oranga. Kanske blå också. De verkar dock inte ha några hybrider.
[Ändrat av miccolli 2004-11-25 kl 14:28]

Jag har hittat en butik i USA som jag köper från. Dom skickar till en kompis som bor USA och hans föräldrar tar hem dom. Så jag har dom efter JUL.

Den grå Alien är mellan gul och röd, har haft dessa i snart ett år och är väldigt nöjd. Spannet mellan just gul och röd är lite väl stort annars...

Gul/Grå hybriden är suverän.

PEACE!

På REI finns följande:

3/8 = 10 - 17.0mm / 9.3kN / 71g
1/2 = 14 - 22mm / 12.4kN / 74g
3/4 = 16 - 26mm / 12.4kN / 83g
1 = 20 - 34mm / 12.4kN / 88g
1-1/2 = 29 - 41mm / 15.6kN / 110g
2 = 31 - 50mm / 15.6kN / 122g
2-1/2 = 36 - 59mm / 15.6kN / 139g
(Samt att även 1/3 finns.)

Priset är $52:50 för de flesta, men 57:50 för de tre största. 5% rabatt vid köp av 5 eller fler.

Dollarn står i 6.90 enligt Forex, frakten kostar 50 bucks om man köper 5 st, så kommer moms på detta samt nån handläggningsavgift från Tullverket.

Det blir ca 520:-/st vid köp av fem om jag räknat rätt.

Eller ca 650: för en enstaka.

[Ändrat av Mezzner 2004-11-25 kl 21:51]

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg