Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ålfiske!
- Trådstartare Donuts
- Start datum
Ål går bra att meta på samma sätt som man metar plattfisk. De gånger jag själv har gjort det har jag använt flera krokar monterade på tafsar. Räkor, sillbitar, fiskrens, feta maskar går bra att agna med. Annars hugger de på nästan vad som helst.
/Göran - som tycker ål smakar vidrigt men är kul att meta
/Göran - som tycker ål smakar vidrigt men är kul att meta
Re: Ål
Har för egen del mest metat ål i Blekinge skärgård (riktiga stridisar), men de största har jag fått i Ringsjön här i skåne i yngre dar. Vet inte hur det är med beståndet nu förtiden då ålen minskat kraftigt i antal av all skit som finns i våra insjöar.
/g
norpan_; sa:Fiskar ni ål i havet eller i insjöar eller både och? Man fiskar i och för sig i havet här nere i skåne nu när det är åla tider.
/mattias som gärna tokfrossar ål!!
Har för egen del mest metat ål i Blekinge skärgård (riktiga stridisar), men de största har jag fått i Ringsjön här i skåne i yngre dar. Vet inte hur det är med beståndet nu förtiden då ålen minskat kraftigt i antal av all skit som finns i våra insjöar.
/g
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg