Köpte för en tid sedan en Quest från dustin, två friluftskartor och en väska.
Mycket nöjd med gps:en, tills för några veckor sedan.
Då sprack nämligen den lilla bygeln som håller ström/högtalar-kabeln, på plats i hållaren.
Ajdå, tänkte jag, men den måste väl finnas som reservdel.
Efter ett mailsvar från sportmanship att de kunde dröja upp till tre veckor för ett svar, provade jag istället att ringa.
Först till dustin, som hänvisade till garmins svenska support. ringde dit, och fick till svar att jag skulle vända mig till sportmanship.
Sportmanship, som i sin tur knappt verkar ha en enda telefonlinje in i sitt hus, envisades med sina automatgenererade email-svar. upp till 3v osv...
fick till slut ett svar från Sp-S, att jag var tvungen att köpa en helt ny hållare, med högtalare och allt, 700:-
Aldrig i livet tänkte jag och gjorde ett sista försök hos garmin igen.
Samma svar där...
Det går alltså inte att köpa denna lilla detalj löst...
J-vligt ruttet tycker jag...
Men det jag ändå retar mig mest på, är beteendet jag hela tiden tycker går igen, korta, på gränsen till otrevliga svar, och ingen som helst service-känsla.
Aldrig mer Garmin ( eller åtmindstonde inte så länge sportmanship är generalagent )
Vad tror ni, är det någon idé att försöka med Garmin i UK?
Mvh//Henrik
Mycket nöjd med gps:en, tills för några veckor sedan.
Då sprack nämligen den lilla bygeln som håller ström/högtalar-kabeln, på plats i hållaren.
Ajdå, tänkte jag, men den måste väl finnas som reservdel.
Efter ett mailsvar från sportmanship att de kunde dröja upp till tre veckor för ett svar, provade jag istället att ringa.
Först till dustin, som hänvisade till garmins svenska support. ringde dit, och fick till svar att jag skulle vända mig till sportmanship.
Sportmanship, som i sin tur knappt verkar ha en enda telefonlinje in i sitt hus, envisades med sina automatgenererade email-svar. upp till 3v osv...
fick till slut ett svar från Sp-S, att jag var tvungen att köpa en helt ny hållare, med högtalare och allt, 700:-
Aldrig i livet tänkte jag och gjorde ett sista försök hos garmin igen.
Samma svar där...
Det går alltså inte att köpa denna lilla detalj löst...
J-vligt ruttet tycker jag...
Men det jag ändå retar mig mest på, är beteendet jag hela tiden tycker går igen, korta, på gränsen till otrevliga svar, och ingen som helst service-känsla.
Aldrig mer Garmin ( eller åtmindstonde inte så länge sportmanship är generalagent )
Vad tror ni, är det någon idé att försöka med Garmin i UK?
Mvh//Henrik