Hejsan!
En paddlingstur till Åland och Märket .
Start: måndagen 9.6.08 från Mariehamn på Åland ca 14:10
Retur: lördag eftermiddag 21.6.08 Mariehamn ca 13:45
Från Mariehamn kommer turen att troligen gå till Eckerö, varifrån paddlingen startar.
Sträckan från Signilskär till fyren Märket är ca 14 km. Överfarten görs enbart vid god väderlek. (Märket är Finlands stormigaste ställe. Se http://www.majakkaseura.fi/swe/market/ )
Överfarten till Märket är planerad till lördagen 14.6. och stället kan även besökas med båt från Eckerö, och priset på paket inkluderar inträde till fyren, guidning och kaffe.
Overfarten kan man göra även tidigare i.e. 10.-13.6., beroende på vinden etc.
Jag (Mirja) planerar att stanna på ön i 3-7 dagar och komma tillbaks antingen med båt eller paddlandes, hellre med kajak.
Som alternativ till Märket kan man även paddla i närvattnen.
Om du är intresserad, anmäl dig då till mig senast lördagen 7.6.2008.
Det vore trevligt att få resesällskap, även för en del av turen och sträckan, fastän paddlingsplanerna inte kanske helt sammanfaller. Tag kontakt, om du rör dig i Åländska vatten 9.-21. juni.
Mirja Hämäläinen
E-mail: mirja.hamalainen@fimnet.fi
GSM +358-50-5252843
En paddlingstur till Åland och Märket .
Start: måndagen 9.6.08 från Mariehamn på Åland ca 14:10
Retur: lördag eftermiddag 21.6.08 Mariehamn ca 13:45
Från Mariehamn kommer turen att troligen gå till Eckerö, varifrån paddlingen startar.
Sträckan från Signilskär till fyren Märket är ca 14 km. Överfarten görs enbart vid god väderlek. (Märket är Finlands stormigaste ställe. Se http://www.majakkaseura.fi/swe/market/ )
Överfarten till Märket är planerad till lördagen 14.6. och stället kan även besökas med båt från Eckerö, och priset på paket inkluderar inträde till fyren, guidning och kaffe.
Overfarten kan man göra även tidigare i.e. 10.-13.6., beroende på vinden etc.
Jag (Mirja) planerar att stanna på ön i 3-7 dagar och komma tillbaks antingen med båt eller paddlandes, hellre med kajak.
Som alternativ till Märket kan man även paddla i närvattnen.
Om du är intresserad, anmäl dig då till mig senast lördagen 7.6.2008.
Det vore trevligt att få resesällskap, även för en del av turen och sträckan, fastän paddlingsplanerna inte kanske helt sammanfaller. Tag kontakt, om du rör dig i Åländska vatten 9.-21. juni.
Mirja Hämäläinen
E-mail: mirja.hamalainen@fimnet.fi
GSM +358-50-5252843