Åkte idag !

Hejsan !
Jag åkte idag på Bräntberget här i Umeå. Hikade upp och fick några euforiska svängar i cirka 6 cm puder. Gjorde fyra åk och sen fick det vara bra. Jag antar att jag var först på telisar i den backen denna säsong. Den här årstiden innan liften öppnar blir det lätt Umeås eget La Grave, eftersom ingen pistmaskin kommer och stör.Fallhöjden är kanske 30-40 meter.Jag körde på mina K2 Piste Off och Scarpa T2. Men sen när underlaget består av lite mindre gräs och sånt kan jag testa mina lössnöskidor.
MVH Mats

Karl_J (Karl Jorlén)

Gäst
Var kan man åka i Umeå?

Trevligt att höra att du hade åkt idag :).
Men var kan man åka i Umeå egentligen.
MVH
Karl

här finns liftar

Hej !
Man kan åka i Kassjö, det är väl det som ligger närmast. Bra om man är nybörjare på telisar.Finns även en liten backe i Holmsund. Bättre åkning får man dock i Bygdsiljum utanför Robertsfors 7 mil norrut, Vindeln och Agnäs (mellan Nordmaling och Bjurholm). Även utanför Nordmaling finns det en backe en mil inåt landet.Åker man Blå vägen inåt landet stöter man på Bocksliden strax innan Lycksele. Kanske nn vet nåt mer ställe i Umeåtrakten ?
Sen är det väl på gång en backe till nästa vinter i Tavelsjö.
MVH, Mats

Lasse

Gäst
Radikala Vännäs

Glöm inte den "radikala" backen i Vännäs ca. två mil utanför Umeå. Tyvärr har dock alla backarna i trakterna
kring Umeå pinsamt dålig fallhöjd.

/Lasse

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mafr Åkte igår ! Telemark 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg