2 bra märken
Somliga tenderar att haussa H-berg bara för att (ingen i denna tråd dock!), men precis som tidigare trådskrivare instämmer jag i att det inte är frågan om två likvärdiga konkurrenter. Hela H-bergkonceptet är mycket genomarbetat, tältet reses svinenkelt trots blåst, även om man är ensam. Få delar, inget rappel. För medelvandraren blir det en ekonomisk fråga där Räven har övertaget, men på sikt skulle jag alla gånger ta H-berg, som alltid betalar sig med tiden. Kolla på Hillebergs outletlista (http://www.hilleberg.se/default_sv.HTM klicka på "produkter", klicka på outlet (till vänster))
De har bl a Nallo3GT på 20% rabatt (=4780 kr), och ett Nammatj3 (ej GT) till 20% rabatt. Outletlistan ändras då och då om du inte är i desperat behov av tälte. Har själv beställt ett Nallo2 därifrån som varit mig troget.
Men som sagt, Fjällräven gör också fina tält, och är du budgetmedveten och hittar ett Akka/motsv på rea så kan det vara ett alternativ. Kunskap ersätter ju en hel del utrustning (men inte all!).
/A.
[Ändrat av Strykarräven 2005-04-10 kl 15:59]