Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Aidning????
- Trådstartare Toop
- Start datum
Danska kullenföraren
Åtminstone den danska kullenföraren innehåller också några A-graderingar bland ledbeskrivningarna. Ibland handlar det om toksvåra friklätterleder, ibland om leder som "bara" klättras aid. Kullen har väl >500 leder totalt, så det finns alltid nåt. Jag har tom pratat med folk som har isklättrat på kullen, men det är nog under lite speciella förhållanden.
Climb on...
/Micke
Åtminstone den danska kullenföraren innehåller också några A-graderingar bland ledbeskrivningarna. Ibland handlar det om toksvåra friklätterleder, ibland om leder som "bara" klättras aid. Kullen har väl >500 leder totalt, så det finns alltid nåt. Jag har tom pratat med folk som har isklättrat på kullen, men det är nog under lite speciella förhållanden.
Climb on...
/Micke
Re: Danska kullenföraren
Nej, faktiskt inte. Isarna på kullen bildas så gott som varje år. Under de 8år jag bodde i Lund klättrade jag is på kullen varje år (ett par helger i Januari/Februari).
MudMax rännan mellan Sväve- och Vandflyverväggarna är förmodligen det säkraste kortet. En rolig tur. Börjar med en smal isränna som leder upp till ett spännande mixat utsteg. Totalt kanske 20-25m klättring.
Starten på Originalrutten på Kullamannens dörr är ett annat säkert kort.
brandmansmicke; sa:Jag har tom pratat med folk som har isklättrat på kullen, men det är nog under lite speciella förhållanden.
Nej, faktiskt inte. Isarna på kullen bildas så gott som varje år. Under de 8år jag bodde i Lund klättrade jag is på kullen varje år (ett par helger i Januari/Februari).
MudMax rännan mellan Sväve- och Vandflyverväggarna är förmodligen det säkraste kortet. En rolig tur. Börjar med en smal isränna som leder upp till ett spännande mixat utsteg. Totalt kanske 20-25m klättring.
Starten på Originalrutten på Kullamannens dörr är ett annat säkert kort.
Läckert
Det trodde jag inte, men å andra sidan tillbringade jag inte mycket tid på kullen vintertid direkt. Där ser man, "säkra" isklätterställen i skåne, what do you know...
Det trodde jag inte, men å andra sidan tillbringade jag inte mycket tid på kullen vintertid direkt. Där ser man, "säkra" isklätterställen i skåne, what do you know...
Nog kan man aida på kullen. Det har jag i allafall hörts talas om att folk har gjort. Finns ett 30-tal bra aid-leder. 5 bra aidleder på kullamannens dörr t.ex.
Vi var ute och isklättrade på flera olika ställen på kullen förra helgen. Isarna var helt ok. Sen finns ju Hovsfossen på Hovs hallar. Den fetaste isen i skåne. 20 meter fet vertiklal ispelare! Självkjlart är det dags till helgen igen.
Vi var ute och isklättrade på flera olika ställen på kullen förra helgen. Isarna var helt ok. Sen finns ju Hovsfossen på Hovs hallar. Den fetaste isen i skåne. 20 meter fet vertiklal ispelare! Självkjlart är det dags till helgen igen.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Bra pjuck till aidning | Alpin / Bigwall | 3 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg