• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Äventyrsstuga i norra Sverige?!

Hej och hå!
Jag och en kompis (från storstads-Sverige) bestämde precis oss för att utforska Sverige och hyra en stuga sensommar/hösten. Mest för att komma bort en stund ("och få vara sig själv för en stund" som i den härliga Norrlands Guld-reklamen) Som sann stadspojk har jag varit i fjällen ett par gånger, men mer norr om Stockholm än så har jag alltså inte varit.

Det jag letar efter är alltså tips på stugor att hyra, eller kanske mer troligtvis tips på bra områden att börja leta stugor i?

Det ska helst vara högst 4-6 timmars körtid från Stockholm (har hittat ett par trevliga i Arvidsjaur men detta är alltså utslutet tyvärr, runt Sundsvall verkar kanske bra?).

- Utsikt i världsklass (med bergs/havsutsikt - helst båda :)
- Äventyrskänsla, alltså inte fullproppat med grannar utan lite mer remote..
- Stugan i sig spelar mindre roll, (dock gärna med uteplats, bastu och el indraget) det är främst utsikt och område som spelar mest roll.

Give it your best shot! :D