äventyrscykling 2005

Planerar en långtur i början av 2005. Har en massa ideer men kan ej bestämma mig. Är du sugen på att följa med så hör av dig. Öppen för alla förslag, gärna med lite klättring.

Ryssland

Ja jag är intreserad av att göra en lång cykeltur i Ryssland, exempelvis korsa Ryssland med start i Helsingfors och avsluta i Vladivostok. Alternativt ta transibiriska järnvägen till Peking och cykla söderut mot Vietnam och eventuelt vidare mot Tahiland och Singapore. Hör av dig om du är intreserad. Lämpligt startdatum skulle kunna vara september nästa år.

millerflip; sa:
Planerar en långtur i början av 2005. Har en massa ideer men kan ej bestämma mig. Är du sugen på att följa med så hör av dig. Öppen för alla förslag, gärna med lite klättring.

Hej !
Jag kommer också bege mig av i slutet av 2004 eller i början av 2005.
Jag har länge viljat tillbaka och cykla i Sydamerika men den senaste tiden har jag tänkt annorlunda.
Jag kommer med all sannolikhet att starta här hemma i Sverige och siktar som slutmål Nya Zeeland.

Hör av dig !

Jesper

Re: Ryssland

ammo; sa:
Ja jag är intreserad av att göra en lång cykeltur i Ryssland, exempelvis korsa Ryssland med start i Helsingfors och avsluta i Vladivostok. Alternativt ta transibiriska järnvägen till Peking och cykla söderut mot Vietnam och eventuelt vidare mot Tahiland och Singapore. Hör av dig om du är intreserad. Lämpligt startdatum skulle kunna vara september nästa år.

Ryssland aer ett bra land att cykla i. Jag aer daer foer tillfaellet och om naagon vill ha info om landet saa aer det bara att skicka mail.
Det laer nu finnas vaeg hela vaegen fraan Moskva till Vladivostok saa man behoever inte cykla paa jaernvaegen laengre.

www.ghdata.nu/stellan
www.ghdata.nu/kaptillkap

/Stellan

Island

millerflip; sa:

Hej!

Intressant.
Jag är riktigt sugen på att göra nån äventyrs-resa iform av mycket cykling samt även vandring och ev klättring i början på 2005.

Jag kom nyligen hem från Japan som jag cyklade solo "runt" på nästan två månader. Totalt var jag där i 3 månader, resterande tid bekantade jag mig med Tokyos samhälle mm. En riktigt intressant tur!

Hursomhelst, nu är jag riktigt sugen på att bege mig någonstans och hitta på något ytterligare galet.. Men vart o vad!!??

Helt plötsigt när jag tittade på världskartan och filosoferade fastnade ögat på Island. Märkligt men det skulle kunna bli riktigt intressant. Det är inte många länder som har mer varierat och spännande landskap än Island, dessutom ligger det "nära".

Kan Island vara något o satsa på?
Hittar jag rätt person är det helt klart roligare att åka två än en...

Mvh
/Kristian

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Uppladdning inför Le Tour 2005 Långcykling 6
Håkan K TdF 2005 - slutspekulerat Långcykling 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg