Är sommaren redan slut ?

Jag var inne på den lokala Intersportbutiken och köpte en cykelslang idag. Dom höll på att plocka bort sommarsortimentet och in med ishockeyprylar. Skridskor, klubbor, benskydd, axelskydd, hjälmar mm.

Det finns dom som tycker jag är knäpp, när jag och likasinnade letar isar i början av november, vad ska dom tycka om att ishockeysäsongen börjar i juni?

Per
 
Midsommarhelgen försvinner i backspegeln, nu gäller det jul och vintertid. Helt enkelt. ;)

Om jag tittar ut genom fönstret idag tror jag nästan att hösten har kommit, åtminstone på den här sidan Östersjön.

Kanske är det så att de tycker att det är för outhärdligt att påminna det svenska folket om vissa sommaridrottsgrenar som t.ex. FOTBOLL. ;)
 
Fortsätt ni med ert fuskande i fotboll! Vad hade ni hällt i de svenska spelarna i baren före matchen egentligen? Röda kort hit och dit, felaktiga straffar, mål som döms bort: Nä du, nu är det jag som slipar skridskorna. Försök ta oss där om ni kan!
 
Brune; sa:
Det finns dom som tycker jag är knäpp, när jag och likasinnade letar isar i början av november, vad ska dom tycka om att ishockeysäsongen börjar i juni?
Var det inte hockey-VM alldeles nyss, under vårsommaren? Det kommer snart bli som med bilmodeller, där 2007-års modeller redan finns på marknaden: Medan kvalet pågår till NHL 2008 spelas finalerna från 2007, och när finalerna i NHL 2008 spelas kommer finalerna från NHL 2009 redan att vara igång, liksom gruppspelet till NHL 2011...
 

Liknande trådar