Måste fråga vad som motiverade din formulering? Är det någonting som skulle ha ändrat deras värde i år?
Jag har en packraft som passar för alla möjliga vatten, MRS Nomad S1D. (kajak/kanot/packraft hybrid). Jag har paddlat den i samtliga Sthlms vatten flertalet gånger och även på flera campingturer ute i skärgården. Även följt långa älvar (Dalälven, Klarälven) med den i Sverige och utomlands. (Paddlat genom vågor,regn,o rusk, den klarar allt. Oftast med campinggrejer i för extra vikt och spontana övernattningar.)
jag har en annan packraft för forspaddling som jag tagit genom Testeboån till gävle, genom flertalet vilda åar i norr och på bikepackingresor samt vandringresor i vildmarken.
Jag har tagit packraft på flyg till frankrike och vandrat från Montepellier till Gorges Du Tarn o paddlat delar av tarn floden. Jag har tagit packraft på flyg till Spanien och paddlat Malaga kusten. Jag har bikepackat mellan sthlm-oslo med packraft och bikeraftat, sjöar och älvar samt en massa i Norge..
Jag älskar kajak och paddlar ofta långa sträckor här i norden och de flesta utlandsresor jag gör.
Men inget är så äventyrs-drivande och flexibelt som en packraft. Det är det bästa jag köpt sen jag köpte min första gitarr..
kan räkna så många äventyr jag bara hade kunnat gjort med en packraft.