Är det någon som har erfarenhet av Oru eller Nortik?
Nu hittade jag även en kopia(?)
Samma pris, den tyska är längre. Oru har längre, men hittar inte hos Svensk återförsäljare. Danmark, norra Tyskland, Polen ligger för övrigt på samma avstånd som Stockholm för mig, om det finns butiker där och Corona tillåter resor dit i sommar.
Erfarenheter av någon av dem? Jämförelse av hur de beter sig i vattnet, stryktålighet, bekvämlighet osv?
Funderar på att köpa en i sommar till endagsturer. Bor i lägenhet, åker jag bort och hälsar på släkten är det trevligt att kunna ta en kvällstur utan att oroa sig för stöld av en kajak på taket.
Bay ST - Oru Kayak
www.orukayak.com
Oru Bay ST
En vikbar kajak med goda paddlingsegenskaper som endast väger 13 kilo. På grund av hög efterfrågan är Bay st tillfälligt slut i lager. Beställ nu för att säkra din kajak i nästa leverans som kommer in i slutet av juli. Orus kajaker ska inte förväxlas med vanliga uppblåsbara kajaker då...
www.kajaksidan.se
Kajaker - Aktiviteter - Addnature
Shoppa Kajaker ✓ Allt inom Aktiviteter ✓ Leverans hem till dörren
www.addnature.com
Erfarenheter av någon av dem? Jämförelse av hur de beter sig i vattnet, stryktålighet, bekvämlighet osv?
Funderar på att köpa en i sommar till endagsturer. Bor i lägenhet, åker jag bort och hälsar på släkten är det trevligt att kunna ta en kvällstur utan att oroa sig för stöld av en kajak på taket.