Ännu en tygfråga!

Söker lite tyngre bomullskanvas eller hellre smärting, har beställt från någon svensk tidigare, men kan inte hitta nätbutiken, bokmärket ligger på min gamla ytterst döda dator. Alltså lite tyngre och grövre bomullstyg.

Har försökt med lite segelmakare men ingen i närheten har något jag finner användbart.

Vill helst handla inom sverige, vet att pointnorth har en del, men det är dyr frakt från UK.

tack på förhand.

En ytterst död dator kan man annars slita hårddisken ur (om den funkar) och hämta bokmärket ur.
Om det är värt besväret alltså!

/Peter

Nej, jag menar inte ventile, jag menar riktigt grov bomull. Lite som väven i carradice super C väskor, eller som i ryggsäck m/39. Ventile är mkt billigare från point north eller extremtextil.de. Strunt samma, jag ska höra med rååseglarhuset, har inte de något så får det bli en beställning från point north helt enkelt. Om det är nån i gbg området som vill dela frakt så säg till.

ps. Appropå datorer så är det en laptop med fel i strömförsörjningen, tycker det är lite meckigt att härja runt i laptopar, ska löda ihop strömförsörjningen och ha den som mediacenter när jag får tid. Orkar inte riktigt greja med den hårddisken för ett bokmärke.

lite of topic

Nej, jag menar inte ventile, jag menar riktigt grov bomull. Lite som väven i carradice super C väskor, eller som i ryggsäck m/39. Ventile är mkt billigare från point north eller extremtextil.de. Strunt samma, jag ska höra med rååseglarhuset, har inte de något så får det bli en beställning från point north helt enkelt. Om det är nån i gbg området som vill dela frakt så säg till.

ps. Appropå datorer så är det en laptop med fel i strömförsörjningen, tycker det är lite meckigt att härja runt i laptopar, ska löda ihop strömförsörjningen och ha den som mediacenter när jag får tid. Orkar inte riktigt greja med den hårddisken för ett bokmärke.
Webhallen har denna kabel Den fungerade när min laptop dog

Tack, ska tänka på det. Ett helt ärligt tack!

Men Jag som hoppades på att någon visste var jag kunde hitta smärting/kanvas.

Tentipi

Beroende på vad du skall ha det till så kan man ju köpa en del av materialen från Tentipi, men då blir det i och för sig blandning med bommull och polyester.
Ubbe

Vid något tillfälle sydde jag en väska av kapellväv. Köpte från en kapellmakare i Malmö. Måtte finnas på andra ställen också. Grovt vävd ordentligt impregnerad bomull. Möjligen med syntetinblandning.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg