• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Älvsjöspektaklet

Puh, då var det över för den här gången :)

Först och främst vill vi tacka alla er som besökte vår lilla egenhändigt ihopsnickrade monter!
Jättekul att det finns så mycket intresse för våra hyss.

Det var några riktigt hektiska dagar och tyvärr visade det sig att man inte hade tid att bemöta alla på det sätt som man hade önskat sig.
Många gånger stod besökare och väntade tålmodigt, medan vi var upptagna med andra som kommit till montern tidigare.
Vid andra tillfällen kände man att det hade varit kul att prata längre och mer ingående, men att tiden var knapp och det fanns fler som också ville fråga eller ta ett snack.

En natt lyckades vi med konststycket att få vår bil bortbogserad ända ut till Spånga.
Glada över att ha hittat en parkeringsplats mitt på Götgatan, missade vi skylten som berättade att det var "sandsopningsnatt" och därmed fick vi hämta bilen på en uppställningsplats, vilket i sin tur gjorde att vi missade 4 ½ timme en av dagarna.
Dyrt blev det också.
:-(

Mässan i övrigt...
Tja, blandade känslor.
Intressanta föreläsningar, som å andra sidan många missade på grund av att det inte gjordes några utrop och dålig skyltning.
För lite spektakel, aktiviter och tävlingar.
Det fanns en hel del intressanta företag på plats, både på utrustningssidan och reseditot.
En grej jag saknade var Utsidans speaker's corner.
Såg många små intressanta föredrag där förra året.

Nästan en tredjedel av mässhallen var en enda stor bilutställning.
Anser personligen att det gränsar till skandal.
Bilar är definitivt inte det första jag förknippar med äventyr och vildmark.

Då det var dags att packa ihop, snackade jag med ganska många utställare och de flesta var nöjda och belåtna.
Synd att inte fler besökare kände detsamma.
Förhoppningsvis leder utställarnas omdömen till att fler intressanta personer/arrangörer/föreläsare/företag/etc. lyssnar till djungeltelegrafen och mässan blir intressantare nästa år.

Janne och Nadine.
 
Suck!! Du har så rätt Janne !!

Håller med om att det va lite småtråkig mässa....vem fan vill stå och höra på bilhandlare i slips på en vildmarksmässa???? Borde ha varit fler montrar som den ni hade........det verkade vara äventyr på riktigt...sen saknade jag demonstrationer av utrustning och prylar så man får se vad dom går för lite mer....och en snackhörna...