Älgjakt

Nu börjar älgjakten på måndag även om de flesta, i alla fall större, jaktlagen nog väntar till helgen innan de går ut och jagar.
Äntligen kan man verkligen säga att jaktsäsongen verkligen är igång igen.
 
Hoppas jag inte få för mycket bjö...

Japp, fick inte ta ledigt från skolan mer än tre dagar :( , så jag tog ledigt från onsdag... Hoppas jag inte får för mycket björn på mig bara(har bara 6 kulor med mig i skogen)

Skitjakt på er alla!
Mvh Christer Mattsson
 
Vore . . .

Det vore trevligt om fler jaktlag jagade första veckan. Nuförtiden är det ganska svårt för ett litet jaktlag med B-licens att hinna få sig ett djur på de tre dar vi har på oss. Det var enklare i början på 90-talet eftersom då jagade även A-licens lagen första veckan i de flesta fall, och det fanns mer älg också.
Synd att de stora skogsbolagen bestämmer så mycket i älgskogen. :(
 
Jakten

Älgjakten är slut för i år, det blev två vuxna så det känns bra. Frysen börjar bli tom på älgkött, den behöver fyllas.
Båda älgarna blev på plats vilket kändes skönt eftersom vi inte behövde oroa oss och göra några eftersök.

Nu är det bara småviltsjakten kvar, inte illa den heller. ;)
 
Älgjakten är slut för i år, det blev två vuxna så det känns bra. Frysen börjar bli tom på älgkött, den behöver fyllas.
Båda älgarna blev på plats vilket kändes skönt eftersom vi inte behövde oroa oss och göra några eftersök.

Nu är det bara småviltsjakten kvar, inte illa den heller. ;)

Slut?! ;)

Tycker denna jakt har gått bra... tre stora oxar har vi fällt och den minsta hade bara 16 taggar...

Men det är tre stora kvar på tilldelningen och helger kvar(för min del).

Hoppas vi tar ngn björn också :)
 
Små marker

Vissa av oss jagar ju på små marker och då blir det ju inte mer än en B-licens vilket innebär kort men intensiv jakt på älg.
Ska ut med hunden och se vad han kan få upp, hoppas att han ska börja skälla älg så kanske man kan komma sig in i ett större jaktlag.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kaj Pedersen Älgjakt sökes av två danskar Jakt 1
Tobbe C Skogsinventering och älgjakt (Arjeplog) Jakt 7
tompa_m Man skjuten under älgjakt Jakt 0

Liknande trådar