Adapter för blåsa upp liggunderlag ock kuddar

Adapter mellan olika märken av uppblåsbara märken och kuddar då pumpsäckar endast går att anv till ett märke och väger 50-100 gr st
STS kudde står självupp blåsande men kundtjänst skriver i svar att det är fysiskt omöjligt att den fyller sig själv fast står 3 funktion ventil upp justera och släppa ut luft.

Finns en del små batteridrivna pumpar avsedda att blåsa upp sådana saker. Och dom brukar säljas med ett antal olika adaptrar. Googla.

A
Sitter det inte en sån i ansiktet? Typ strax under näsan?
Du får gärna blåsa in fukt och bakterier i dina produkter men för oss övriga är det inget Alternativ speciellt på tur och man kanske borstar tänderna i lite överblivet vatten från matlagningen och har blandning av tandkräm och saliv i produkter som man betalt en rejäl slant för och dessutom 25% till staten i extra avgift.
Finns bilder från del tillverkare att man kan blåsa in egen fuktig utandnings luft i produkten men de flesta har ej dessa felaktiga råd.
Jag har sett sådana produkter för något år sedan men hade då ett liggunderlag som fortfarande används med inbyggd pump men idag marknadsförs produkter ofta med låg vikt och då har man tagit bort denna funktion från produkten och i vissa fall medföljer en pumppåse men vikten tillkommer då från produktreklamen och i senaste Nemo All season så är dessutom påsen svår att fylla med en avsmalnad hals och man måste in med armen i påsen för att den ska fyllas snabbt och effektivt.

Liggunderlaget är dessutom starkt överreklamerat fast det vinner många tester och jag har ej haft märket innan smalt,glatt och prassligt enda fördelen är att det lätt går att släppa ut överflödig luft när man ligger på madrassen utan att all luft töms ut.
Försöker man anv det med mycket luft dvs för att få en hög madrass är det helt oanvändbart(under trädgränsen och med markägarens tillstånd kör med färskt granris + cellplast och skippa dessa nymodigheter dessutom fin lukt istf plastmjukgörare )

Den här kanske funkar.. Väger 34 gram..
(Gissar att vikten är utan alla adapters..)

Verkar fungera på de flesta tillverkares ventiler ..

1000005847.jpg

Kan dock inte hitta någon lösning på ditt tandborstnings problem.. 🤷

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
eriwik Magsovare med armarna upp Bo och sova 12
astri tvåmanstält som går snabbt att sätta upp Bo och sova 13
Moga Totalt idiotsäkert tält som kan sättas upp av totala nybörjare? Bo och sova 16
Freevego Steamer för att fräscha upp sovsäck? Bo och sova 4
Maud SH Sätta upp Tentipi Bo och sova 1
camoscio Sätta upp Laser Comp. Bo och sova 2
frilufsnörden Slå upp tält Bo och sova 10
Elvah Montering av footprint, "avigsidan" upp?! Bo och sova 23
rJohansson Har jag slagit upp mitt tält rätt? Bo och sova 10
vandrafjäll Slå upp ett tält på vintern Bo och sova 16
avslutatmedlemskap160620 Sätta upp hängmatta Bo och sova 11
Glännman Satte upp mitt Berganstält idag - ett par frågor med tillhörande bilder Bo och sova 8
hannulan Slå upp tält när det är tjäle o lite snö Bo och sova 5
såg vilket går lättas att sätta upp tält eller tarp Bo och sova 7
Sarvi Att sätta upp en tarp Bo och sova 2
emeliem Sovsäck för upp till 1000 kr Bo och sova 6
tgd Vilken tälttyp är lättast att slå upp? Bo och sova 41
go_o_glad En riktigt nybörjare ska upp till fjälls... =) (säck + brallor) Bo och sova 9
salgo60 Sätta upp tarp Bo och sova 3
Rickard L vill upp på keb e det bara knata eller......... Bo och sova 1
ufo969 Att slå upp ett Haglöfs Genius Bo och sova 10
Chrille74 Tips på om hur man sätter upp ett tält Bo och sova 2

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg