• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Abisko turiststation

Hej.
Jag är lite nyfiken på vad ni som besökt Abiskos turiststation tycker om anläggningen.
Fördelar vs. Nackdelar.

Mvh// JM

Jag har besökt stationen några gånger, senast förra sommaren, dock inte övernattat där.

Det är väldigt fint där och det verkar som om dom jobbar hårt för att det ska finnas aktiviteter som passar de flesta. Deras katalog innehåller en del kuligheter.

Det enda minus jag kan komma på är priserna i shopen men det hör väl till...?

/M

En trevlig station som dock ligger vid väg. Man skall inte jämföra den med de mera otillgängliga stationerna (Kebnekajse, Sylarna och Saltoluokta). Den ligger vid väg och präglas lite mer av en hektisk atmosfär.

Om jag skall bo en vecka i området är det inte säkert att jag skulle välja denna, utan Björkliden kan nog vara ett bra alternativ.

Men om jag skall påbörja/avsluta en vandring så är den trevlig och har hyffsad mat.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg