Planerar att vandra Nordkalottleden Abisko-Treriksröset i sommar. Har hittat en del information på nätet och lite här på Utsidan men skulle gärna vilja ha lite mer råd och tips från någon som själv gått leden. Tänker då förstås i första hand på ev. svåra vad samt alternativa vägval och om det finns möjlighet att proviantera efter leden (vilket jag inte tror).
Sen har jag tänkt köpa en GPS men som inte särskilt tekniskt kunnig känns det knepigt. Ska man satsa på en traditionell GPS eller på en GPS i telefonen och hur löser man i så fall problemet med uppladdningen? Är inte särskilt tekniskt kunnig och på affärerna kan de tekniken men vet inget om vandring så det är svårt att få bra hjälp. Någon som har något råd?
Tacksam för alla bidrag med tips i dessa båda ämnen!
/Anna
Sen har jag tänkt köpa en GPS men som inte särskilt tekniskt kunnig känns det knepigt. Ska man satsa på en traditionell GPS eller på en GPS i telefonen och hur löser man i så fall problemet med uppladdningen? Är inte särskilt tekniskt kunnig och på affärerna kan de tekniken men vet inget om vandring så det är svårt att få bra hjälp. Någon som har något råd?
Tacksam för alla bidrag med tips i dessa båda ämnen!
/Anna