Hej! Ny medlem här!
Jag och min sambo ska gå sträckan abisko - nikkaloukta på 6 dagar i slutet av augusti (efter fjällräven classic) och har en massa frågor som jag hoppas få svar på
Vi har aldrig gjort något liknande tidigare!
Hur tar man sig smidigast till starten i abisko från göteborg? Hur tar man sig hem från nikkaloukta?
Är det lätt att hitta längs leden? Behöver man vara bra på att läsa karta?
Hur skulle ni lägga upp dagsetapperna? Vi hade gärna bastat någon gång under veckan och gärna kunnat handla lite nån
Har ni nån länk till en bra packlista? (inte nån megalätt packning utan en "normal" packning) Alternativt egna tips?Övriga tips
Tips på bra 3p tält som inte kostar jättemycket?
Tips på bra sovsäckar/liggunderlag?
Hur är vädret och temperaturen i slutet av augusti?
Tips på ett bra lättanvänt gaskök?
Övriga råd/tips på kläder, utrustning, leder, fjällstugor, länkar osv?
Som sagt en massa frågor
Jag och min sambo ska gå sträckan abisko - nikkaloukta på 6 dagar i slutet av augusti (efter fjällräven classic) och har en massa frågor som jag hoppas få svar på
Vi har aldrig gjort något liknande tidigare!
Hur tar man sig smidigast till starten i abisko från göteborg? Hur tar man sig hem från nikkaloukta?
Är det lätt att hitta längs leden? Behöver man vara bra på att läsa karta?
Hur skulle ni lägga upp dagsetapperna? Vi hade gärna bastat någon gång under veckan och gärna kunnat handla lite nån
Har ni nån länk till en bra packlista? (inte nån megalätt packning utan en "normal" packning) Alternativt egna tips?Övriga tips
Tips på bra 3p tält som inte kostar jättemycket?
Tips på bra sovsäckar/liggunderlag?
Hur är vädret och temperaturen i slutet av augusti?
Tips på ett bra lättanvänt gaskök?
Övriga råd/tips på kläder, utrustning, leder, fjällstugor, länkar osv?
Som sagt en massa frågor