Har fest fiskat gädda i mina dar....eller kanske har fiskat och mest fått gädda....
Är nu sugen på att fiska lite mer fokuserat efter abborre....gärna stor men det är inte det viktigaste.
VAd göra? Fiskar mest på ostkusten (runt Nyköping/Oxelösund) med tillgång till båt.
Små jiggar knutna på linan utan tafs?
Vilken lintjocklek?
Behöver jag skaffa lättare utrustning än min nuvarande allround insjö (typ) storleksklass tre (ABU), på rullen tror jag. Är UL-fiske ett bra alternativ? Eller bara ett spö för lägre betesvikter?
Dragrodd / trolling...är det ett alternativ?
Bottenmete?
Vilka typer av bottnar och vilka djup är aktuellt?
Hur gör man för att inte få gädda? Gäddor brukar ju hugga på allt och lär ju kunna dra av eller bita av en tunn lina..... se länk nedan...
ALLA tips för ett mer framgångsrikt abborrfisk mottages tacksamt.
Har sökt på forumen men det är nästan bara flugfiske där. Inget abborrspinnfiske mer än denna intressanta länk om tafs vid jiggfiske. Tips angående detta mottages gärna.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=8171
/Andreas
Är nu sugen på att fiska lite mer fokuserat efter abborre....gärna stor men det är inte det viktigaste.
VAd göra? Fiskar mest på ostkusten (runt Nyköping/Oxelösund) med tillgång till båt.
Små jiggar knutna på linan utan tafs?
Vilken lintjocklek?
Behöver jag skaffa lättare utrustning än min nuvarande allround insjö (typ) storleksklass tre (ABU), på rullen tror jag. Är UL-fiske ett bra alternativ? Eller bara ett spö för lägre betesvikter?
Dragrodd / trolling...är det ett alternativ?
Bottenmete?
Vilka typer av bottnar och vilka djup är aktuellt?
Hur gör man för att inte få gädda? Gäddor brukar ju hugga på allt och lär ju kunna dra av eller bita av en tunn lina..... se länk nedan...
ALLA tips för ett mer framgångsrikt abborrfisk mottages tacksamt.
Har sökt på forumen men det är nästan bara flugfiske där. Inget abborrspinnfiske mer än denna intressanta länk om tafs vid jiggfiske. Tips angående detta mottages gärna.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=8171
/Andreas