Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har läst på FB i en grupp där det påstås att topokartan motsvarar V7:an.
Jag ställde frågan i gruppen om "flygfotona" är samma som Birdseye men ingen svarade.
Vilken av kartorna funderar ni på?
Nu är inte detta ett riktigt svar på din fråga men jag kan iaf presentera ett ev alternativ.
Vet inte hur dessa är i fjällmiljö eftersom jag aldrig vistas där.
Men jag valde att köpa från https://kartmannen.no/sv/sverige
Klart humant pris och uppdateras årligen till en ringa kostnad.
Kan bara jämföra med Garmins tidigare topo kartor för Sverige och denna är i mitt tycke bättre.
Om det är till någon nytta så gjorde jag ett urklipp av hur kartan ser ut i dess mest detaljerade läget i BaseCamp kring Kebnekaise Fjällstation, se nedan.
Mitt personliga behov just nu är en tur till Gäddede / Lierne så behöver både Sverige och Norge. Kartmannen löser nog det men nyfikenheten på Maps+ kvarstår. Garmin har ju "lite att jobba på" vad beträffar användarvänlighet och integration mellan hårdvara/mjukvara/appar.. Hade förhoppning att Maps+ är ett steg i rätt riktning
Mitt personliga behov just nu är en tur till Gäddede / Lierne så behöver både Sverige och Norge. Kartmannen löser nog det men nyfikenheten på Maps+ kvarstår. Garmin har ju "lite att jobba på" vad beträffar användarvänlighet och integration mellan hårdvara/mjukvara/appar.. Hade förhoppning att Maps+ är ett steg i rätt riktning
Hoppas det passar för denna tråd.
Såg på DNT Butikken en översiktsbild att Garmin Topo Norway Pro täcker en stor del av den Svenska fjällkedjan också. Någon som vet mer om detta? Om man mest fjällvandrar i breddgrader Sarek - Padjelanta och norrut där Topo Norway Pro verkar täcka så skulle ju Garmins Norge karta vara ett bra alternativ om man också kanske ska korsa gränsen på sina fjällvandringar. Köpte själv nyligen motsvarigheten, Sverige kartan V7 Pro till min Garmin GPS och den täcker inte en kilometer in i Norge vad jag hajar.