Kul i branschen

Jag snubblade på det här tältet på en sida nyss... måste ju säga att japanerna har lite udda namn på Hillebergs tält :)
1000009231.jpg

Har du några roliga bilder eller annat från utelivet?

Trodde det var kineserna.

Det roligaste i den där vägen är väl ändå den gamla godingen när Honda skulle introducera en ny modell och inte kollade om namnet kunde ha nån annan betydelse i Sverige innan de tryckte upp svenskt reklammaterial. Modellen hette Honda Fitta. De döpte snabbt om den innan bilden släpptes. Tror det blev Jazz.

Minns ett par slogans. Honda Fitta - ett dagligt nöje! Och bäst: Honda Fitta - liten utanpå men stor när man kommer in.

Trodde det var kineserna.

Det roligaste i den där vägen är väl ändå den gamla godingen när Honda skulle introducera en ny modell och inte kollade om namnet kunde ha nån annan betydelse i Sverige innan de tryckte upp svenskt reklammaterial. Modellen hette Honda Fitta. De döpte snabbt om den innan bilden släpptes. Tror det blev Jazz.

Minns ett par slogans. Honda Fitta - ett dagligt nöje! Och bäst: Honda Fitta - liten utanpå men stor när man kommer in.
Jag tror att alla asiatiska länder inte skiljer på r och l, jag var på en föreläsning i lingvistik om detta för många många år sedan.

"Kurva" ska man i varje fall inte döpa saker till, som man vill sälja i Polen. Lyckas inte gräva fram det nu, men vill minnas att någon av IKEA.s småprylar i "camping & trädgård"-avdelningen hette just så.

Jag kommer ihåg de enorma reklambilderna för Mitsubishi Pajero som var stora som husväggar i Malmö.
Malmö är en stad där väldigt många olika språk pratas och ett ganska vanligt språk är spanska.
Att översätta Pajero från spanska till engelska förklarar bäst varför spansktalande hade vansinnigt roligt åt den reklamen;
Pajero -> Wanker

Senast ändrad:
Jag kommer ihåg de enorma reklambilderna för Mitsubishi Pajero som var stora som husväggar i Malmö.
Malmö är en stad där väldigt många olika språk pratas och ett ganska vanligt språk är spanska.
Att översätta Pajero från spanska till engelska förklarar bäst varför spansktalande hade vansinnigt roligt åt den reklamen;
Pajero -> Wanker
Jag var tvungen att googla "wanker".🤣

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg