"Lågprismärket" 3F UL Gear

Jag får i mitt flöde på nätet (bland annat Facebook och Youtube) upp många inlägg om prylar från kinesmärket 3F UL Gear och vissa på nätet och då speciellt från Storbritannien lovordar bland annat Lanshan 1 och 2.

Priset är ju tilltalande och vikten även så om man nu vill testa på att sova i ett billigt och förhållandevis lätt tält.

Här på utsidan ser man inte så värst många rader om dessa prylar, beror det på att det är rent skräp eller vågar frälsta ägare till dessa prylar helt enkelt inte berätta om sina billiga förvärv?

Har en Lanshan 1 jag gillar skarpt. Perfekt cykeltält, men funkade även bra på en fjälltur i stark vind, med lite längre linor. Klart prisvärt tält tycker jag. Har både meshinnertältet och det utan mesh. Den långa nyare varianten också. Det är väl 230 långt.
FInns att köpa i en del svenska butiker ist för att importera själv från kina.

Det går ju bra att köpa prylarna direkt från https://3fulgear.com med moms också såg jag.

Dom erbjuder ju till och med livstids lagning och delar till att laga själv till en viss gräns.

1600:- för ett tält under 800 gram behöver man ju inte ojja sig över ifall det falerar totalt heller tänker jag.

Har en Lanshan 1, testat till fjälls, dock inte i värsta busvädret. Köpte ett par extra tältspikar.
Nöjd med tältet...mer användning i år. Gillar verkligen den mindre vikten.

Det går ju bra att köpa prylarna direkt från https://3fulgear.com med moms också såg jag.

Dom erbjuder ju till och med livstids lagning och delar till att laga själv till en viss gräns.

1600:- för ett tält under 800 gram behöver man ju inte ojja sig över ifall det falerar totalt heller tänker jag.
URLen blir lite lustig på svengelska om man delar av den annourlunda: ful-gear

Har ingen egen erfarenhet av prylar därifrån så jag kan varken säga bu eller bä.

/Patrik

Har ett 2P 3FUL tält som jag använde vid trädgränsen i norra Jämtland i somras. Vind ok men det var ej busväder. Har för en timme sedan beställt ett assymetriskt stav tält från samma firma: hikingstore.com i Valla utanför Katrineholm och fotprinten från Aliexpress. Gillar 2P tältet men det assymetriska är lättare att komma in i men tar större plats på marken.Skall provas på fjället i sommar.

Blåste det inte rätt in i tältet ?
Tycker konstruktionen ser ut som om yttertältet lämnar en rejäl glipa ner till marken för vinden att ta sig in ?
Det går att pitcha det lägre. På framsidan satte jag tältpinnar vid dragkedjan mot marken. Minns inte exakt hur jag drog linan, men hade inte sån glipa som på bilderna. Det var iaf rätt tight mot marken. Stavarna kan man ju sänka också.

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg