• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddelkompisar Åland 2025?

Hej!

Jag planerar att upptäcka Åland från kajaken sommaren 2025. Jag skulle gärna göra detta med sällskap av andra naturkära människor. Platser jag gärna skulle upptäcka är Sälskär, Kobba klintar, Enskär, Föglö och Kökar. Förutom dessa tar jag gärna emot tips på både turer och platser att upptäcka.

Hej!

Jag planerar att upptäcka Åland från kajaken sommaren 2025. Jag skulle gärna göra detta med sällskap av andra naturkära människor. Platser jag gärna skulle upptäcka är Sälskär, Kobba klintar, Enskär, Föglö och Kökar. Förutom dessa tar jag gärna emot tips på både turer och platser att upptäcka.

Min favoritplats på åland är i området kring väderskär. Man tar bilen mot Vårdö, sen Sandö eller ev simskäla, och lägger i nånstans det ser fint ut. Ev vid campingen, men då får man lång transportsträcka. Det är inte så jättestort område ovanför simskäla, men är lagom för en lång helg.
Föglö är fint på östsidan, det andra är väl inte så mycket att paddla. Vi åkte fram och tillbaka där och snirklade runt för några år sen. Hade tänkte paddla från parkeringen på "Fastlandet" , men var lite blåsigt så tog bilen över med båten och utgick därifrån istället.

Starta från Hamnsundet i Saltvik på norra Åland. Paddla sedan norrut - österut där finns fantastiska platser och inte många rör sig i området.; Väderskär, Yxskär, Lanto grundet, Porsskär är bara några förslag på fina platser.
Området är däremot oskyddat speciellt för nordliga vindar. Söderut finns Enklinge, Kumlinge, Seglinge och Sottunga där det finns viss service som bybutiker och bastun.
Har ni vägarna förbi Kumlinge så kan jag bjuda på nattplats med bastu (om jag råkar vara på stugan).

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tomeu Paddelkompisar i västerorts (Stockholm) Paddelkompis 10
Idd Paddelkompisar i norra skåne Paddelkompis 3
skyline Paddelkompisar i skåne Paddelkompis 1
denelake fotografen Paddelkompisar i Stockholms området sökes... Paddelkompis 0
Hannes71 Paddelkompisar Jönköpings län Paddelkompis 10
Fikakungen Träffa paddelkompisar i Luleå Paddelkompis 0
Dryaso Paddelkompisar i Halmstad sökes. Paddelkompis 0
the_nice_dude Kajakklubb eller paddelkompisar i Stockholm Paddelkompis 8
AckeBD Paddelkompisar till Viktor 9 år och hans föräldrar Paddelkompis 1
hak2 Paddelkompisar Falun/Borlänge Paddelkompis 1
korall1 paddelkompisar uddevalla Paddelkompis 1
starfish Paddelkompisar i norra Bohuslän? Paddelkompis 4
egron Sökes: paddelkompisar i Stockholm Paddelkompis 5
Tobbsingen Havskajak-paddelkompisar sökes i Göteborg Paddelkompis 72
Pelle E paddelkompisar sökes Paddelkompis 0
thomas.gbg Paddelkompisar till Marstrand i sommar! Paddelkompis 5
chantal Paddelkompisar i Skåne sökes Paddelkompis 6
sladden Paddelkompisar på västkusten? Paddelkompis 3
Michael Paddelkompisar i Jämtland/Östersund? Paddelkompis 1
Anders M Här finns paddelkompisar Paddelkompis 3
Havsbandet Åland via Singö Paddelkompis 0
henrik.ahlin_gmail.com Paddelvän/ner till Åland i juni? Paddelkompis 1
Kanii Åland i sommar Paddelkompis 2
Mirja Åland och Märket i juni 2008 Paddelkompis 2
Rocke Paddelsällskap till Åland Paddelkompis 27
jensraberg Paddelsällskap till Åland Paddelkompis 0
mannen paddla till åland Paddelkompis 1

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg