Hej! Jag är helt ny på Forumet och hoppas på lite hjälp från er andra erfarna vandrare. Jag letar efter en rundslinga med c:a 2 övernattningar (tält) i mellersta Sverige, t.ex. Bergslagen, Östergötland, Dalarna eller Småland. Jag utgår från Sörmland (så Sörmlandsleden går bort) och tänker mig helst inte mer än 4 timmars bilfärd. Svårighetsgrad är inte så viktig, men jag föredrar skogsstigar framför väg och det får gärna vara lite öde utan en massa bebyggelse. Gärna gammal skog och sjöar! Jag kan avverka ganska många kilometer per dag så den får helst inte vara för kort. Viktigt är dock att start och mål sker på samma ställe så att man inte behöver gå tillbaka samma väg. Jag har läst en del själv på nätet och i Calazos guideböcker men inte hittat något som stämmer in på ovanstående. Rundslingorna är oftast väldigt korta enligt min uppfattning. Tips på bra tältplatser och ställen att hitta vatten mottages gärna. Hoppas på svar!
Tips på tredagars rundslinga Mellansverige
- Trådstartare NomDeGuerre
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tips på dagsturer Västmanland, Dalarna, Värmland, Västergötland?
- Börjat av MoaH
- Svar: 7
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Era tips på vandring utanför lederna kring Stömstad-Halden-Ed.
- Börjat av Gaion
- Svar: 3
-
-
Tips på fjällvandring i Sverige eller Norge i hyfsat flack terräng (dåliga knän)
- Börjat av Tomas Eklund
- Svar: 9
-
-
-
-
-
Eftersöker tips på bra vandringsled för tre dagar och två nätter.
- Börjat av Stinats
- Svar: 3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-