Hestra Army leather heli ski 5-fingrar - köpte för stor storlek

Hej!

Har gjort bort mig och köpt en för stor storlek handske. Det gick av bara farten då jag köpte dem på rea och bannar nu mig själv för att jag nu har en handske som sitter halvtaskigt. Har ganska långa händer, men inte så "grova", så blev en storlek 11 för att fingrarna skulle kännas okej. Men istället känns de nu sladdriga över handflatan/-ryggen. Är det någon som har tips på om det går att åtgärda på något bra sätt? Går det exempelvis att köra en storlek mindre fodring, köra på dubbla fordringar eller liknande? Eller är det helt enkelt så att jag får bita i det sura äpplet och köpa ett par till? Är det kanske något som behöver ett par storlek 11 handskar och kan tänka sig byta sina lite för små storlek 10?

Allt gott,
Grus

Bär vid kyla alltid thinnys, vid stäng kyla handledsvärmare och lovika samt ytterst tumhandskar. Att samla den klena fingervärmen är smart. Fingerhandskar med kraftigare yllefinger vantar bär jag när behovet av fingerfärdighet, med mig alltid tumvantar/handskar.
Mitt råd blir pröva med thinnys eller tjockare yllevantar.

go tur

Det är viktigt att vantar, handskar etc inte sitter åt. Gäller även underkläder vintertid.
Om du kör med tunna fingervantar i dina Hestra, se då till att de inte sitter åt för hårt.
/John

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg