Billig träningsklocka med GPS och puls på handleden?

Sösker julklapp till dottern och hon vill ha en träningsklocka med egen GPS (INTE GPS via mobiletelefon) och pulsmätning på handleden samt vattentålig för simning (>= 5ATM).

Flera billigare klockor verkar ha puls och vattentåligheten men förlitar sig på GPS i mobiletelefon och det är inte bra nog. Klockan ska ha egen GPS för att logga spår.

Har sökt på flera leverantörer men är det verkligen så att ska man ha GPS så blir det dyrare än 3000kr? BT och mobilfunktioner verkar annars finnas på bra mycket billigare klockor.

Ett GPSchip borde inte vara så dyrt tycker jag, puilsmätning brode vara mer komplext.

/Patrik

Köpte Kuura pulsklocka och nja får inte någon upplösning i puls mätningar på ex ett spinningpass s8m jag får på ett pulsband. Tror det finns bättre.

Om inte Garmin har blivit mycket dyrare sista månaderna så kostar deras billigaste forerunner under eller runt 2000 kr och den har allt du behöver.

Forerunner 55 kostar idag ca 1700 kr. Jag har en sådan och jag är nöjd. Bra GPS och batteritid. Idag har jag tex loggat ca 25 km skridskor och då har batteriet gått ner 13% Loggar gång, lite orientering och skidor. Men om pulsmätning på handleden fungerar vid simning vet jag inte, men annars är den ok. Kan visa fel i början på ett pass men rättar till sig efter några minuter. Jag använder pulsband. Att GPSen fungerar inomhus i badhus är inget man ska förvänta sig.

Om kinesiskt är okej är Huawei watch fit 3 bra.
Såldes för ca 1200 kr under black week och nu kring 1500 kr.

Ganska tunn och smidig jämfört med många andra. Utöver gps och pulsmätare har den steg och kadensmätare.

Kräver mobiltelefon med app för att föra över data till molnet.
Med androidmobil kan musik föras över till den, men inte med iphone.
Har en själv och tycker den gör ett bra jobb att logga träningsrundor. Saknar simkort och nfc (betalkort).

Forerunner 55 skulle jag välja. Har själv en Garmin Forerunner 45 Plus, som är ok, tillräckligt bra.

Som puls/gps skulle jag endast välja mellan Garmin och Suntoo, med fördel Garmin tycker jag.

Det finns många andra tillverkare som har pulsklockor m gps, men Garmin har lång erfarenhet vilket jag tycker är bra. Har aldrig blivit besviken på en klocka från Garmin. har haft flera stycken.

Coros Pace-serie brukar vara prisvärda och högt uppskattade av bl.a. DC Rainmaker. Nuvarande modell är Pace 3.
/Niklas

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg