Få vägbeskrivning till tappad mobil i skogen?

Jag tappade min mobil i ett skogsområde och har lokaliserat den via "Hitta min enhet" och har exakta koordinater för var mobilen ligger. Då mobilen är tappad mitt ute i skogen med bara små stigar runt omkring så finns det inga vägar att följa. Hur ska jag på lättast sätt kunna använda koordinaterna och få en vägbeskrivning, trots att det alltså inte finns några större gångvägar där jag tappade mobilen?

Ska jag skaffa en annan mobil och använda Google maps på den eller finns det någon annan form av tracker som kan användas utan att jag behöver köpa en ny mobil?

Tacksam för svar!

Om du har exakta gps koordinater kan du kryssa i detta på en vanlig papperskarta med bra upplösning, och sen orientera dit och leta.

Annars kanske det går att låna en mobil ? Google maps är dålig i terrängen, så använd någon bättre karta.

Senast ändrad:
Om du har exakta gps koordinater kan du kryssa i detta på en vanlig papperskarta med bra upplösning, och sen orientera dit och leta.
Finns det någon tjänst online där man kan skriva ut sådan karta med position efter att man angett koordinater? Google maps är inte till hjälp eftersom den inte visar små stigar och liknande. Papperskarta har jag ingen och jag behöver hitta mobilen så snabbt som möjligt. Jag skulle behöva ange koordinaterna på en digital karta som även innehåller små stigar och sedan skriva ut kartan.

Testa om stigarna syns på Naturkartan så får du skriva ut berörd ruta och rita dit positionen för hand med hjälp av att jämföra exakta platsen med Min Karta.

Testa om stigarna syns på Naturkartan så får du skriva ut berörd ruta och rita dit positionen för hand med hjälp av att jämföra exakta platsen med Min Karta.

Tack men tyvärr syns inte så små stigar på Naturkartan heller. Jag ser anlagda gångvägar/grusvägar men inte så små stigar som jag rörde mig på.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Få längsta batteritid på mobilen Allmänt om friluftsliv 26
Erijon Tillaga fisk med få tillbehör. Allmänt om friluftsliv 15
behedwin packa ryggsäck - vandring - hur gör ni för att få plats? Allmänt om friluftsliv 20
Kanii Få bort compeed-klister Allmänt om friluftsliv 10
lenlil Forum, blogg eller gästbok för att få in synpunkter på vandringsleder? Allmänt om friluftsliv 1
fruktkalle Råd till okunnig angående övernattning i vindskydd under vinter Allmänt om friluftsliv 34
bsandborgh Plogas vägen till Sitoälvsbron? Allmänt om friluftsliv 2
wayhide Modifiera till en Pull-Forward-System på Höftbältet Allmänt om friluftsliv 2
Kogoyo Tåg/buss till Björnlandets (och Hamra) nationalpark Allmänt om friluftsliv 1
Johan123 Hur hitta chaufför som kan köra bil upp till norra Dalarna? Allmänt om friluftsliv 5
hsp SvettLukt av otvättade kläder drar till sig myggor Allmänt om friluftsliv 0
cloc Bil flytt Vakkotavare till Nikkaluokta Allmänt om friluftsliv 0
Moga Göra om SJ-biljett till Resplus? Allmänt om friluftsliv 9
Anders Hermansson Debatt: Måste vi ta bilen till friluftslivet? Allmänt om friluftsliv 101
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Emilioo "Löparskor" i ofodrat läder till vardags? Allmänt om friluftsliv 16
Moga Ringa till fjällstuga? (Aktse) Allmänt om friluftsliv 7
aliquerer Hamburgare till större sällskap: Muurikka? Annat? Allmänt om friluftsliv 17
Moga Muddus, bilväg till Nammavárre? Allmänt om friluftsliv 8
Emilioo Låga/halvhöga stilrena SKOR HELT i skinn!? (Okej, kanske inte slitsulan). Både till skogsturen och kontoret -- finns de? Allmänt om friluftsliv 24
Johan123 Rulla kanot på kanotvagn - Käringsjövallen till Öster-Vingarna? Allmänt om friluftsliv 18
Bastolin Bruksanvisning till äldre Fjällräven tält. Allmänt om friluftsliv 1
skogstrollet123 En annorlunda lösning till skav? Allmänt om friluftsliv 24
Kimkim Naturälskares förhållande till skogsbruk Allmänt om friluftsliv 19
Nitsson Motsvarigheten till utsidan.se i Norge? Allmänt om friluftsliv 6
veni Hur nöjda är ni med organiserade gruppresor till avlägsna platser, ex. Kilimanjaro? Allmänt om friluftsliv 6
eribur Friluftsutrustning till skola Allmänt om friluftsliv 13
TROY GARNER Anchorage till Fairbanks Allmänt om friluftsliv 0
Dosferra Bussgods - matpaket till kungsleden Allmänt om friluftsliv 1
jochnick Min tur till Keb Allmänt om friluftsliv 0
username2 Alternativ till Sörmlandsleden tidigt i maj? Allmänt om friluftsliv 10
KLAGER I Norge ifrågasätts inträdesavgifterna till Nordkap Allmänt om friluftsliv 16
J88 Liner till sovsäck Allmänt om friluftsliv 19
bastuper Scouting - Gör folk till bättre människor? Allmänt om friluftsliv 69
karin_stal Låktatjåkka tågstation till Trollsjön Allmänt om friluftsliv 0
fjellinden Novemberresa till lugn naturskön plats Allmänt om friluftsliv 0
uldall Resa till Kilpisjärvi Allmänt om friluftsliv 22
B4m6i Sovsäck till hund Allmänt om friluftsliv 20
Jojosurf Nikkaloutka till Laddjujavris nedre båtbrygga Allmänt om friluftsliv 3
skogsflicka Gas till campingkök i Yerevan? Allmänt om friluftsliv 1
federico Bränsle till multibransleköket Allmänt om friluftsliv 34
Hithae Vägen till att bli en äventyrare som nybörjare? Allmänt om friluftsliv 14
Lajjan Ryggsäck till lång överkropp? Allmänt om friluftsliv 6
Andersgustav Från Utö till Ålö Allmänt om friluftsliv 5
perrypride Tips på 30-årspresent till en vandrare! Allmänt om friluftsliv 20
Jesperspappa Någon som ska till Fair Enough i Isaberg? Allmänt om friluftsliv 0
wayhide Batteri till Pannlampa Allmänt om friluftsliv 5
Lajjan Sommarsovsäck till min kvinna? Allmänt om friluftsliv 5
hbgsnix Söker inspiration till vintertur Allmänt om friluftsliv 6
Tetra Idéer till friluftsrelaterat designprojekt? Allmänt om friluftsliv 2

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg