UPPHITTAT! GPS-KLOCKA

Hej
I lördags (2024-11-02) var det ett gäng som vindsurfade och foilade på Edsviken i Sollentuna.
Någon av dem sumpade sin GPS-klocka.

Om någon vet eller gissar vilka de kan vara, tipsa om att jag har hittat GPS-klockan.
Jag vill inte ha någon hittelön bara lämna tillbaka klockan till ägaren.
Kollade på nätet och det är ju ganska kostsamma grejor.

mvh thomas

Hej
I lördags (2024-11-02) var det ett gäng som vindsurfade och foilade på Edsviken i Sollentuna.
Någon av dem sumpade sin GPS-klocka.

Om någon vet eller gissar vilka de kan vara, tipsa om att jag har hittat GPS-klockan.
Jag vill inte ha någon hittelön bara lämna tillbaka klockan till ägaren.
Kollade på nätet och det är ju ganska kostsamma grejor.

mvh thomas
En stor eloge till dig som bemödar dig med att hitta ägaren istället för att behålla klockan själv.❤️

Bevistade nyss Allt för sjön och fick en laddningssladd till klockan.
Hittade id-nummer i klockan och tog kontakt med Garmin support i Göteborg.
Efter lite debatterande så visade det sig att Garmin hade uppgifter om ägaren men får inte lämna ut dessa till mig. Ännu värre får de inte heller lämna ut mina kontaktuppgifter till ägaren av klockan. Vilket jag nog tycker är stolligt i överkant. De föreslog att jag skulle skicka klockan till Garmin istället.

Jag föreslog istället att de skulle skicka ett mejl till ägaren att han kan gå in på Utsidan och då förhoppningsvis hitta denna tråd.

Kanske klockan kommer tillrätta nu, jag hoppas det!

Mvh thomas

Det finns ingen ägarinformation i klockan? Min Garmin cykeldator visar mitt namn och telefonnummer vid uppstart. Kräver förstås att ägaren lagt in informationen.

När någon hade dumpat en stulen stöldmärkt cykel på min tomt kontaktade jag först firman som stöldmärkt den, men de sade att bara polisen fick kontakta ägaren. Jag hade ingen lust att lägga tid på att släpa cykeln till en polisstation, utan gjorde hitteanmälan och bad sedan polisen att kontakta ägaren, vilket de gjorde och ägaren hämtade cykeln dagen efter. Har du pratat med polisen?

Bevistade nyss Allt för sjön och fick en laddningssladd till klockan.
Hittade id-nummer i klockan och tog kontakt med Garmin support i Göteborg.
Efter lite debatterande så visade det sig att Garmin hade uppgifter om ägaren men får inte lämna ut dessa till mig. Ännu värre får de inte heller lämna ut mina kontaktuppgifter till ägaren av klockan. Vilket jag nog tycker är stolligt i överkant. De föreslog att jag skulle skicka klockan till Garmin istället.

Jag föreslog istället att de skulle skicka ett mejl till ägaren att han kan gå in på Utsidan och då förhoppningsvis hitta denna tråd.

Kanske klockan kommer tillrätta nu, jag hoppas det!

Mvh thomas
Jag ger ännu större eloge till dig nu än jag gjorde i november. Fyra månader har gått och du är fortfarande engagerad i att försöka hitta klockans ägare.❤️

På min Garmin-klocka har jag lagt in ”emergency info” vilket man kommer åt genom att trycka på nedre vänstra knappen några gånger. Där har jag lagt in mitt namn, kontaktuppgifter och ICE.

Finns det någon sådan info?

Alternativt finns det några träningspass loggade där du kan se var de har startat? Ex löprundor?

En eloge för att du fortfarande söker ägaren!

Hej till er som svarade på mitt senaste inlägg.

Nej jag kan inte blåtandspara klockan mot min mobil.
Ägarinfon som jag hittat är hans vikt och längd.
Jag har verkligen inte lagt ner så mycket jobb.
Det är inte någon pågående process alls, det har varit 4 månaders stiltje tills jag av en slump fick en laddsladd på båtmässan och fick ut id-nummer.

Credd och eloger är väl positivt men inget vägande skäl.
Det är däremot karma, ett konto man betalar in på när man kan.
Från vilket man ibland, alltid oväntat, också kan få en utbetalning...

mvh thomas

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg