Tältplats nära sjö västra delen av Sverige?

Hej :)

Jag undrar om det är någon som vill dela med sig av någon fin tältplats nära sjö i västra delen av Sverige med utgångsläge Göteborg?

Jag bornära ett naturreservat med många sjöar, men ingen av dem har en "bra" tältplats och marken är väldigt ojämn så det är svårt att hitta.


Har bil så kan köra en längre sträcka för rätt plats:)
 
Hej :)

Jag undrar om det är någon som vill dela med sig av någon fin tältplats nära sjö i västra delen av Sverige med utgångsläge Göteborg?

Jag bornära ett naturreservat med många sjöar, men ingen av dem har en "bra" tältplats och marken är väldigt ojämn så det är svårt att hitta.


Har bil så kan köra en längre sträcka för rätt plats:)
Det finns ju massor av tältplatser. Herrestadsfjället, Svartedalen eller Skarsjön kan vara bra utgångspunkter där det finns många alternativ till tältplatser.

Men jag vill slå ett slag för att leta själv. Det ger ju anledning till att gå olika dagsturer på olika ställen. Kolla kartan, se vad som verkar mysigt. Kör dit, givetvis med kaffe och matsäck. Gå till sjön och kolla läget, fika. Så hittar du egna favoriter som passar dig.
 
Även uppe kring Vättlefjäll finns det flera möjligheter att tälta intill sjö. Ta några dagsturer i området och se dig runt om du inte redan varit där?
Dit kan du även ta dig med kollektivtrafik och du vill lämna bilen hemma. Bra utgångspunkter med kollektivtrafik är Gunnilse (följ Bohusleden norrut från ICA Gunnilse), Rannebergen eller Bohus.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.