Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bra däck vid långcykling?
- Trådstartare olaab
- Start datum
En sanning med modifikation läs gärna på hos Sheldon Brown om fälgbredder och däcksdimensioner.
Det kan spara många överraskningar. http://sheldonbrown.com/harris/rims/622.html
go tur
Det kan spara många överraskningar. http://sheldonbrown.com/harris/rims/622.html
go tur
schwalbe marathon plus
Har mycket goda erfarenheter av Schwalbe marathon PLUS. Punkteringsfria på riktigt (man kan cykla över glaskross) med speciella sidoväggar som inte spricker i första taget och designade för att rulla lätt. Hade mina ca 1000 mil utan punktering, sedan fick jag min första pga att gummit på innerslangen släppte runt ventilen 😁
Har mycket goda erfarenheter av Schwalbe marathon PLUS. Punkteringsfria på riktigt (man kan cykla över glaskross) med speciella sidoväggar som inte spricker i första taget och designade för att rulla lätt. Hade mina ca 1000 mil utan punktering, sedan fick jag min första pga att gummit på innerslangen släppte runt ventilen 😁
Som Thure skriver ekipagevikten har största betydelse. Utan den är det inte nådigt att komma med några råd.
Men låt oss inte stanna i ovisshet utan upplys oss.
go tur
Men låt oss inte stanna i ovisshet utan upplys oss.
go tur
Startar väl på 100kg väl gödd. Målet blir 80 kg.
Packning max 20 kg.
Har tidigare kört breda däck på fälgen Mavic cxp33, 36 ekrad med XT hybridnav, trippel reducerade ekrar någonting.
(Lite skryt. De är handbyggda av Norska landslagets hjulbyggare).
De är från mitten av 90-talet och har varit med om det mesta utan att svika.
Det blir ju asfalt hela vägen så att rulla lätt utan punktering är prio.
Ska kolla upp föreslagna däck.
Packning max 20 kg.
Har tidigare kört breda däck på fälgen Mavic cxp33, 36 ekrad med XT hybridnav, trippel reducerade ekrar någonting.
(Lite skryt. De är handbyggda av Norska landslagets hjulbyggare).
De är från mitten av 90-talet och har varit med om det mesta utan att svika.
Det blir ju asfalt hela vägen så att rulla lätt utan punktering är prio.
Ska kolla upp föreslagna däck.
Och hoj och bagagepåsevikten?
go tur
go tur
Det är ju minst 10 kg mellan en lätt hoj och en standard.
go tur
go tur
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg