60csx 50 punkter/rutt

När jag lägger in en rutt i min garmin 60csx som innehåller fler än 50 punkter, så kan jag inte använda mig av den i gps:en. Det kommer upp ett felmeddelande som säger "man kan bara använda 50 punkter i en rutt", och jag kan alltså inte använda mig av den.
Men vadå? Enligt all informartion jag kan hitta så ska en rutt kunna innehålla 250 punkter. Jag har letat igenom gps:ens och citynavigators inställningar, men inte funnit något som har med antal punkter att göra.

Någon som vet vad man kan göra åt detta, eller är jag helt ute och seglar, ska man inte kunna använda mer än femtio?

50 rutter om max 250 waypoints stämmer. Om inte.. Sparad rutt som ska följa väg som då blir max 50 waypoints.
(eng manual s32).

Ousch! så då är det inget att göra åt? Det var trist eftersom jag kör mc med några andra emellanåt och de då skickar de rutterna man ska köra med mail. Oftast innehåller de betydligt mer än femtio punkter.

gunnar_g; sa:
50 rutter om max 250 waypoints stämmer. Om inte.. Sparad rutt som ska följa väg som då blir max 50 waypoints.
(eng manual s32).

lipstick; sa:
Ousch! så då är det inget att göra åt? Det var trist eftersom jag kör mc med några andra emellanåt och de då skickar de rutterna man ska köra med mail. Oftast innehåller de betydligt mer än femtio punkter.

gunnar_g; sa:
(eng manual s32).
Jag vet inte hur det funkar på 60Csx, men för min Quest kan jag i mapsource snäppa fast min rutt som jag vill ha den, utan att skapa waypoints, och sedan skicka den till GPS. Jag vet inte, men tror inte att 60CSx behöver waypoints på varje böj på en rutt. Grejen är också att inte ha automatisk omruttning på om man kör fel, för då räknar den om allt ihop och då blir det garanterat inte som man vill.

Jo då, det går fint att skapa rutter där man använder sig av få punkter även till 60csx. Jag kan låta mapsource lägga vägen som den vill, och sedan rättar jag där jag själv vill. Problemet är just när kompisar skapat rutter vi ska köra efter. De måste jag då redigera ner till femtio punkter innan jag kan använda dem i gps:en. Det är väl iofs inte så jobbigt, men jag hade hoppats slippa det.

Det där om att ta bort automatisk omruttning kom jag på igår, det har annars vållat mig huvudbry ett tag-:)

[/QUOTE]
Jag vet inte hur det funkar på 60Csx, men för min Quest kan jag i mapsource snäppa fast min rutt som jag vill ha den, utan att skapa waypoints, och sedan skicka den till GPS. Jag vet inte, men tror inte att 60CSx behöver waypoints på varje böj på en rutt. Grejen är också att inte ha automatisk omruttning på om man kör fel, för då räknar den om allt ihop och då blir det garanterat inte som man vill.
[/QUOTE]

Jo det är alltså inga som helst problem att läsa en rutt med under femtio punkter, som den du länkade till tex.
Kruxet är att vi kör väldigt mycket grusväg, traktorväg etc, och de rutterna jag har är i stil med kanske 80 punkter på 25 mil. Antingen får jag be dom som gör rutterna att anpassa de till max femtio punkter, eller får jag redigera dem själv helt enkelt. Det finns ju inget som motiverar att ha så många punkter på en normal åkrutt. Skulle det vara motiverat så får man väl helt enkelt dela upp rutten i två.

gunnar_g; sa:
http://www.bmw-mc-klubben.se/Users/00000014-0000-0000-0000-000000000007/att/D11-MC-led 1 Sävsjö.gdb
Jag vet inte om du kan läsa BMW MC forum direkt här. Testa denna ruttfil. Det finns en del waypoints med också, men inte för att styra rutten.
Annars har jag ingen aning om vad dina kompisar skickar.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
serenade Garmin 60CSx fråga Navigering 17
frarol Garmin 60CSx och friluftskartan på minneskort Navigering 3
vandring Garmin 60CSx, hittar inte några sateliter. Navigering 9
eloserik On-off knapp på Garmin 60csx Navigering 10
Fridfull Rutter i Garmin 60CSx Navigering 3
ribbholm Föra över kartor från 60csx till astro 220 Navigering 6
fson 60CSx piper vid avstängning? Navigering 14
dnyren Garmin 60CSX slår av sig Navigering 5
Kincop ÖVerföringsproblem av kartor 60csx Navigering 6
Jack_99 Navigera fågelvägen till mål (60csx) Navigering 5
matsdal Nytt sämre GPS-chipset i nyproducerade Garmin 60CSx...? Navigering 8
mph60-2002 60CSx -öka detaljer vid utzoomning? Navigering 5
bisonium Hur ställa in så GPSmap 60csx automatiskt adderar en "tappad sträcka" vid navigering? Navigering 12
Kincop Garmin 60CSx dör..! Navigering 9
carro1976 Garmin 60csx låg pris Navigering 24
dilaiic 60Csx hänger sig Navigering 0
forslund Två kartor i 60csx Navigering 31
sjuntorparn Garmin 60csx eller Colorado? Navigering 4
grodanbolle Colorado vs 60CSx Navigering 54
aRWe Garmin 60Csx och överföring kartor Navigering 18
Antoze Garmin 60csx och fartkameravarning Navigering 5
Tim_82 Garmin 60csx guide Navigering 6
mikr Uppdatering Garmin 60CSx Navigering 13
Kincop Aktuellt max minne 60Csx? Navigering 4
Danne71 60csx/76csx med batterispar funktionen påslagen? Navigering 4
Antoze Flera kartor i Garmin 60CSX. Hur Då ??? Navigering 7
Vandrare Byta färg på rutt 60CSx? Navigering 1
Uteleli Rutter till Garmin 60Csx Navigering 2
simsone Garmin 60CSx eller 76CSx vad ska jag köpa? Navigering 9
micke_vb Minnesproblem i 60CSx Navigering 4
Metallaren Olika ikoner i 60CSx och Mapsourde Navigering 6
GasGrill Flera kartor i Garmin 60csx Navigering 4
Tony-Avesta Funderingar om 60CSx Colorado och kartor Navigering 2
fxhunter GPSmap 60CSx Navigering 12
Pro377 Garmin 60CSx efterföljare? Navigering 9
Dahlin Mätosäkerhet 60CSX Navigering 9
eloserik Beräkna medelposition i Garmin 60csx Navigering 3
yamahajet Garmin 60Csx Minneskortsstorlek? Navigering 9
Haggelito Magellan eXplorist XL vs. Garmin GPSmap 60CSx Navigering 3
martinsit FEL på ny Garmin 60CSx Navigering 12
Enicar Garmin 60CSx Reciever software Navigering 2
dave1 Garmin 60CSX - Programvara till Mac? Navigering 9
UsedToBeNice Garmin eTrex Vista CX vs 60CSx Navigering 31
freuds Arealberäkning 60csx Navigering 3
nickeB Problem med min Garmin 60CSX och MetroGuide Europe Navigering 4
fritz67 garmin 60csx Navigering 2
nickeB Friluftskaratan ger cirka 20 meter fel i 60CSX Navigering 10
Setter2 Garmin 60csx/76csx Navigering 3
Setter2 Efterföljare till Garmin 60Csx? Navigering 2
Ove K 60csx Navigering 8

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg