Funderar starkt på liften upp till Njulla för sonens första fjälltur, vi har ju campat förr men inte på fjället, jag har varit uppe en del men för grabben är det första gången. Killen är sex år och jag har ingen aning om hur mycket han orkar (läs vill) gå på en dag, så varför inte starta uppe på platån så att säga, och LÅNGSAMT röra oss ner mot Björkliden med basläger och toppturer var och varannan dag. Spännande att slå läger även om man bara gått någon kilometer. Målet med turen är att dricka ur fjällbäck med kåsa. Vi tänker vara uppe fem nätter så tid har vi gott om. Någon som tältat där uppe? Mellan Njulla och Björkliden? tips på tältplatser? Hur är det med vatten? Enkla vad? Vad jag ser på kartan så är det ett vad om man går lite västerut över Gohpassvaggi, finns det ngn bro eller är det vadvänligt? Barnvänliga toppturer? I närheten?
Och ni som har vana med barn uppe i fjällen, har ni några tips och trix att tänka på?
Och ni som har vana med barn uppe i fjällen, har ni några tips och trix att tänka på?