Jag har 5v from nu, som jag vill ägna mig åt att komma i så bra form som möjligt. Min kroppstyp passar bäst in på den "atletiska" typen. jag har lätt för att komma i form om jag väl sätter igång, lätt för att lägga på mig muskler vid styrketräning etc. Jag är 174 lång o väger 64 kg just nu.
Jag var som mest tränad i slutet av min militärtjänstgöring, när jag vägde 60 kg, gjorde lätt 30 armhävningar, rutor på magen, allmänt trimmad kropp. Allt marschande gav resultat
Hur ska jag lägga upp min träning de närmaste 5 veckorna för att komma så nära detta mål som möjligt? Vet att det är kort tid!
Vill inte ut på morgonpromenader etc, vill utnyttja mitt gymkort o dessutom är träningen roligare där.
Har lätt för att bli övertränad och det i sin tur gör mig sjuk och så är den onda cirkeln igång. Det vill jag undvika. Den senaste veckan har jag gjort följande:
Torsdags: Kortare löprunda, ca 20min.
Lördags: 45 min på konditionsmaskin.
Tisdags: Spinning 55 min.
Idag: Sats Muskelpass.
Hur skulle ni lägga upp det?
Jag vill inte träna mer än 3grr/v. räcker det?
Jag var som mest tränad i slutet av min militärtjänstgöring, när jag vägde 60 kg, gjorde lätt 30 armhävningar, rutor på magen, allmänt trimmad kropp. Allt marschande gav resultat
Hur ska jag lägga upp min träning de närmaste 5 veckorna för att komma så nära detta mål som möjligt? Vet att det är kort tid!
Vill inte ut på morgonpromenader etc, vill utnyttja mitt gymkort o dessutom är träningen roligare där.
Har lätt för att bli övertränad och det i sin tur gör mig sjuk och så är den onda cirkeln igång. Det vill jag undvika. Den senaste veckan har jag gjort följande:
Torsdags: Kortare löprunda, ca 20min.
Lördags: 45 min på konditionsmaskin.
Tisdags: Spinning 55 min.
Idag: Sats Muskelpass.
Hur skulle ni lägga upp det?
Jag vill inte träna mer än 3grr/v. räcker det?