• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

???

Militanta feminister som har lobbat mot Utsidan. De vill ha sitt speciella kontaktrum så att de kan planera sin aktioner mot mansdominansen i fjällvärlden.

avslutad210712

Gäst
kajkalajkan; sa:
slog mig bara; jag slösurfade bara lite här på utsidan och såg tjejforumet... varför inte ett killforum?

kajkalajkan

Tja kanske för att det är svårt att killas på nätet. Dessutom är det nog så att de flesta inte vill bli killade varför det nog inte finns så stort intresse för den biten. Och de som vill bli killade brukar nog söka på en helt annan typ av forum.

kajkalajkan; sa:
slog mig bara; jag slösurfade bara lite här på utsidan och såg tjejforumet... varför inte ett killforum?

kajkalajkan

Du menar ett forum där enbart tjejjer skriver funderingar, som bara tjejjer svarar på?

konsekvent

nej jag bara försöker i mitt liv vara konsekvent. jämställdhet är jämställdhet. lägg upp ett killforum.

Kajkalajkan - som kommer att rösta på FI nästa höst

Det mest jämställda vore väl trots allt en killforum där endast tjejer skriver och ett tjejforum där endast killar skriver. Snacka om att bryta könsrollerna :)

Tja...

kajkalajkan; sa:

kajkalajkan

Är du intresserad av Menskoppen? Eller: Hur hanterar man en plötslig störtblödning när du inte haft med dig mensskydd i Sarek?

Tjejforum behövs troligen för att tänkande individer skall ha möjlighet att utbyta tankar med likasinnade :) utan att en massa dräg skall blanda sig i :)

Är väl bra med ett tjejforum...
Betyder avsaknaden av ett killforum att resten av utsidan tillhör killarna? :)

/Ulf

Resten gör nog kanske det...
Och vad tjejforumet beträffar är det väl osannolikt att inläggen från tjejer är fler än inläggen från killar (statistik?). Men vi män kan ju bara välja mellan att tvinga fram inlägg från tjejer, eller själv sluta skriva - för att ändra på könsfördelningen. Jat tror inte jag klarar något av de två alternativen, och det känns faktiskt inte som nåt jag måste ta ansvar för heller?

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg