Re: Re: Delad börda är halv börda
Tråkigt att du såg det som ett påhopp,det var jau faktiskt uppskattande, om möjligen något syrligt, skrivet...
Men i en hel del diskussioner på utsidan behängs konventiontell utrustning med en massa epitet (monsterkänga, pansarjacka, atombombssäkra polartält) och egenskaper (extremt tunga, överdimensionerade etc)
som jag inte utan vidare håller med om.
Det gäller inte minst tält där man ibland i sin iver att visa upp sin fantastiska viktminskning jämför äpplen (tunga flerpersoners tält) med päron (en personers tarptält) och sedan går ut med att man sänkt sin packningsvikt med 3-4 kg på tältet.
Så länge man ser till sin egen situation så kan det säkert stämma (även om det är nästintill ödsligt att sova ensam inuti ett trepersonertält *ler*) men när man extrapolerar detta till alla andra vandrare är man ute på hal is.
Att du uplever att man försöker "sätta dit" fjäderlättarna tycker jag inte är mer än naturligt. Dom driver sin sak rätt hårt och då får man tåla att folk vill veta vad man egentligen har på fötterna
(och svaret på den frågan är som vi alla vet gymnastikskor *ler*)och om deras ideer är relevanta för dom själva.
Uffe
millimeter; sa:
Ja men vad nu då?! Förhållandevis många inlägg handlar om att "sätta dit" Fjaderlatt.se för fusk. Det är ju inte det som är poängen! Vad tror man att de försöker lura i en?
Jag tycker det är fruktansvärt bra att nån samlar ihop informationen om lättpackning på en hemsida, sen skiter jag faktiskt blankt i om informationen går att vantolka genom att man slutar tänka.
(För övrigt så är bytet från ett flerpersonstält till 1-personstarptent inte så osannolikt. För mig t ex är det exakt vad hela strategin handlar om.) [/QUOTE]