joanna.heilig@swipnet.se (Joanna Heilig)
Gäst
Jag som hittills helst dragit iväg själv, med bara bivacksäck, skall börja ta med mitt lilla barn! Dags att skaffa tält. Vad gör jag om jag:
1) räknar gram (jag skall ju bära allt);
2) vill ha en "hillebergare" eller motsvarande kvalitet;
3) vill ha sidoinsteg (som t ex Akto);
4) kan tänkas sova rätt trångt (vi är inte så stora någon av oss), men vill ha hyfsat stor(a) absid(er);
5) tänker såklart ej ensam släpa sexåringen med på vinterturer (då skall tältet funka som rymligare enmanstält för mig själv)???
Fjällräven har något i den stilen - Foxlite - men jag tycker att kvaliteten på tyger, detaljer etc verkar för låg. Dessutom väger den 2900 g.
Skall jag ge upp sidoinsteget och köpa en Nallo (2300g för 2 pers)???
Eller kan en sexåring på kort och snäll sommartur stoppas med i en Akto (som jag helst vill ha)???
Eller har någon tips om ett "idealtält" enligt ovan???
1) räknar gram (jag skall ju bära allt);
2) vill ha en "hillebergare" eller motsvarande kvalitet;
3) vill ha sidoinsteg (som t ex Akto);
4) kan tänkas sova rätt trångt (vi är inte så stora någon av oss), men vill ha hyfsat stor(a) absid(er);
5) tänker såklart ej ensam släpa sexåringen med på vinterturer (då skall tältet funka som rymligare enmanstält för mig själv)???
Fjällräven har något i den stilen - Foxlite - men jag tycker att kvaliteten på tyger, detaljer etc verkar för låg. Dessutom väger den 2900 g.
Skall jag ge upp sidoinsteget och köpa en Nallo (2300g för 2 pers)???
Eller kan en sexåring på kort och snäll sommartur stoppas med i en Akto (som jag helst vill ha)???
Eller har någon tips om ett "idealtält" enligt ovan???