Hej igen!
Nu börjar det att dra ihop sig, skitkul!!!
Igår kväll tittade vi igen och prov körde för första gången Rex trekking sport och han hade fått hem Merida cross (en hybrid) nu också som vi varit intresserade av. Den var kanon! Dämpad både fram och sadeln, vilket inte Rexen är alls.
Den kändes bättre än Rexen. Som att jämföra en Volvo-kombi med en Bmw. Kanske jag överdriver lite nu men ni förstår nog hur jag menar.
Lite nya frågor nu, om ni orkar med mer ni har ju varit så hjälpsamma.
Tror ni att vi blir besvikna på en Merida?
Bör man vara patriot och handla svenskt?
Är svenska cyklar bättre?
Nu kommer för oss viktiga frågor.
Vad är ahead set?
Dämpat fram har M. kändes bra/gott. Är det bra?
Fungerar det med lowriders på framdämpad?
Hur vet man vilken ramstl. man skall ha?
Vi är 173 cm och 181 cm. Är 21 tum till mig(Birgit) och 22 eller 24 till Pär rätt?
Förr var ju herr cyklarnas ram raka upptill då var det ju mer givet, men nu lutar de ju bakåt det gör det lite besvärligare för oss amatörer.
Tror ni att man behöver väskor både fram o bak om man är ute en vecka ca.?
Är det bäst med lösa väskor alltså en på varje sida om hjulet eller ska det vara såna som går upp över pakethållaren och är i ett stycke över hela bakhjulet?
Lång fråga och kanske lite luddig, hoppas ni fattar vad jag menar.
Hjärtliga vårhälsnigar från Birgit och Pär
Nu börjar det att dra ihop sig, skitkul!!!
Igår kväll tittade vi igen och prov körde för första gången Rex trekking sport och han hade fått hem Merida cross (en hybrid) nu också som vi varit intresserade av. Den var kanon! Dämpad både fram och sadeln, vilket inte Rexen är alls.
Den kändes bättre än Rexen. Som att jämföra en Volvo-kombi med en Bmw. Kanske jag överdriver lite nu men ni förstår nog hur jag menar.
Lite nya frågor nu, om ni orkar med mer ni har ju varit så hjälpsamma.
Tror ni att vi blir besvikna på en Merida?
Bör man vara patriot och handla svenskt?
Är svenska cyklar bättre?
Nu kommer för oss viktiga frågor.
Vad är ahead set?
Dämpat fram har M. kändes bra/gott. Är det bra?
Fungerar det med lowriders på framdämpad?
Hur vet man vilken ramstl. man skall ha?
Vi är 173 cm och 181 cm. Är 21 tum till mig(Birgit) och 22 eller 24 till Pär rätt?
Förr var ju herr cyklarnas ram raka upptill då var det ju mer givet, men nu lutar de ju bakåt det gör det lite besvärligare för oss amatörer.
Tror ni att man behöver väskor både fram o bak om man är ute en vecka ca.?
Är det bäst med lösa väskor alltså en på varje sida om hjulet eller ska det vara såna som går upp över pakethållaren och är i ett stycke över hela bakhjulet?
Lång fråga och kanske lite luddig, hoppas ni fattar vad jag menar.
Hjärtliga vårhälsnigar från Birgit och Pär